Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ pajamos didėjo 83 proc. – nuo 23,3 mln. eurų 2022 m. iki 42,7 mln. eurų 2023 m. Tokį šuolį lėmė įmonės dėmesys Vakarų Europos rinkoms, produkto tobulinimas ir naujų vartotojų segmentų pritraukimas. Pasak įmonės vadovo Roko Medonio, pirmieji šių metų mėnesiai rodo, jog „carVertical“ augimo spurtas tęsis ir toliau bei prognozuoja, kad šiemet įmonė turėtų kirsti 50 mln. eurų pajamų ribą ir ja neapsiriboti.
Pernai pasiekti ir prognozes viršiję metiniai rezultatai yra dar 2022 m. priimtos strateginės krypties keitimo rezultatas. Dėl geopolitinių rizikų grėsmės, „carVertical“ priėmė sprendimą perkelti savo pajamų šaltinius iš Rytų ir Centrinės Europos į Vakarų Europą. Šio sprendimo dėka, jau 2023 m. tarp didžiausių įmonės rinkų pagal pajamas atsidūrė Prancūzija, Jungtinė Karalystė ir Italija. Visose šiose rinkose įmonė praeitais metais augo nuo 146 proc. iki 266 proc.
Nors įdirbis Vakarų Europos šalyse prasidėjo gerokai anksčiau, tačiau būtent 2023 m. įmonė sugebėjo atrakinti eksponentinį šių rinkų augimą. „Nuolatinis produkto tobulinimas leido jį pasiūlyti ne tik automobilių entuziastams, bet ir platesniam vartotojui segmentui. Praėjusiais metais visose rinkose atnaujinome savo produktą, pakeitėme jo vizualinę išvaizdą ir komunikaciją. Siekiame tapti profesionaliu patarėju tiek perkant, tiek parduodant automobilį“, – pasakoja R. Medonis.
Įmonės vadovas „carVertical“ įvardija kaip skaitmeninio eksporto įmonę – pajamos Lietuvos rinkoje sudaro vos 3 proc. visų įmonės pajamų. 2023 m. taip pat išaugo „carVertical“ naudojamų duomenų šaltinių kiekis. Kaip tvirtina R. Medonis, įmonė pasiekė tokių duomenų šaltinių, apie kurių egzistavimą nė nenutuokė. „Duomenų vertė atsiranda bėgant laikui. Kitaip tariant, duomenys, kuriuos pasiekei vakar, tikrąją vertę parodys tik poryt“, – sako įmonės vadovas.
Įmonė neseniai pristatė naują produktą – programėlę visiems vairuotojų poreikiams „carOne“. Anot R. Medonio, nors įmonė dar neskyrė visų pajėgumų naujosios aplikacijos rinkodarai, jau per pirmąjį šių metų ketvirtį programėlė kirto 50 tūkst. aktyvių vartotojų ribą. „Tai, jog pavyko pritraukti vartotoją, dar negarantuoja sėkmės. Tokios programėlės sunkiai monetizuojamos. Tobuliname aplikaciją remdamiesi rezultatais, vartotojų grįžtamuoju ryšiu ir jų naudojimosi įpročiais.
Per savo veiklos metus išmokome auginti produktus didelėse ir labai skirtingose rinkose, todėl mūsų tikslas artimiausiu metu adaptuoti programėlę užsienio šalims“, – aiškina R. Medonis. 7-uosius veiklos metus skaičiuojanti „carVertical“ savęs jau nevadina jauna įmone. Darbuotojų skaičius per metus paaugo nuo 95 iki daugiau nei 150. Pernai „carVertical“ informacijos saugumo valdymo sistemai buvo suteiktas ISO/IEC 27001:2017 sertifikatas.
Įmonė taip pat antrus metus iš eilės pateko į „Financial Times“ sudaromą 1000 sparčiausiai augančių Europos įmonių sąrašą. Nors įmonė sparčiai auga, tačiau „carVertical“ ir toliau darbuotojams suteikia galimybę dirbti iš namų ir neribotai atostogauti. Bendrovė sėkmingais įmonės rezultatais dalinasi ir su darbuotojais – praėjusiais metais paskyrė pusę milijono eurų opcionų programoje dalyvavusių darbuotojų akcijų išpirkimui. Įmonė taip pat prisideda prie įvairių socialinių iniciatyvų ir praėjusiais metais „Sengirės fondui“ paaukojo 100 tūkstančių eurų, kurie bus skirti miškų išsaugojimui.