Europos uostai tampa užkimšti elektromobilių iš Kinijos pertekliumi

Europos uostai
Europos uostai

Tūkstančiai importuotų transporto priemonių šiuo metu yra sukauptos keliuose Europos jūrų uostuose. Daugelis jų iš Kinijos. Keletas automobilių gamintojų išsinuomojo didelius plotus uostų teritorijose transporto priemonių, kurios iki šiol neturi paklausos, sandėliavimui. Logistikos įmonės taip pat nuomojasi papildomas automobilių stovėjimo vietas už uostų ribų. “Situacija įtakoja Europos uostus, į kuriuos atvyksta dideli kiekiai transporto priemonių”.

“Automotive News Europe” leidiniui “Automobilwoche” sakė Belgijos Antverpeno ir Zeebrugge uostų administracijos atstovas spaudai Gertas Ickxas. Uosto direkcija tikslių skaičių nepateikė, tačiau uostas šiuo metu užimtas gerokai daugiau transporto priemonių krova nei 2020 ir 2021 metais, pranešime sakė atstovas. Problemą paaštrino keletas problemų, sakė Ickxas. “Trūksta automobilių transporto transportavimo pajėgumų ir yra per mažai autovežių vairuotojų”, – sakė jis.

Be to, dėl menkų naujų automobilių pardavimų Europoje taip pat kaupiasi atsargos. Spūstis taip pat didina kai kurių automobilių bendrovių siekis parduoti tiesiogiai klientams, o ne per prekybos atstovybes. Kai kurie prekės ženklai dabar siekia parduoti tiesiogiai klientams, ir jie palieka automobilius uostuose ilgesniam laikui, užuot gabenę juos prekiautojams”, – sakė Ickxas.

Europos transporto priemonių logistikos asociacijos (EKG) prezidentas Wolfgangas Goebelis sakė, kad uostai yra pilni, tačiau pridūrė, kad tai nėra iš esmės nauja. “Uostai ilgą laiką buvo perpildyti”, – sakė Göbelis, kuris taip pat yra “Mosolf Group”, vienos didžiausių Vokietijos logistikos paslaugų teikėjų, kasmet pervežančių daugiau nei tris milijonus transporto priemonių, valdybos narys. Grupė taip pat aktyviai veikia Zeebrugge.

“Turime silpną rinką. Kinijos transporto priemonių importas yra tik viena to dalis.” Vokietijos vyriausybės sprendimas nutraukti elektromobilių subsidijas yra dar viena priežastis, dėl kurios elektromobiliai ilgiau lieka uostuose. “Tai turi įtakos visų markių importuotiems elektromobiliams”, – sakė Goebelis. Jis sakė, kad “Mosolf Group” išsinuomojo papildomą erdvę už uosto terminalų ribų.