„Mini“ pristatė savo pirmąjį elektrinį kompaktinį visureigį „Aceman“

Mini Aceman
„Mini Aceman“

Stilingų britiškų automobilių prekės ženklas „Mini“ pristatė visiškai naują modelį „Mini Aceman“. Šis elektromobilis yra pirmasis „Mini“ išleidžiamas kompaktinės klasės visureigis. Planuojama, kad į gatves Lietuvoje „Aceman“ turėtų išvažiuoti šių metų pabaigoje. „Tai – neeilinė diena „Mini“ automobilių gerbėjams ir gamintojui, nes „Aceman“ išplės „Mini“ modelių gamą. „Aceman“ yra aukštesnio profilio, tačiau kompaktiškų gabaritų, tad užpildys nišą, esančią tarp „Cooper“ ir „Countryman“ modelių.

O tai, kad „Aceman“ debiutuoja su tik elektra varoma versija atspindi „Mini“ siekį iki 2030-ųjų tapti išskirtinai elektromobilių gamintoju“, – sako „Mini“ įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Aurimas Tamašauskas. Prieš 1,5 metų pristatydamas „Aceman“ koncepcinį modelį, gamintojas siekė pademonstruoti ateities „Mini“ automobilių dizaino, naudojamų medžiagų ir technologijų viziją.

Dabar ši ateitis virto realybe. Vos pažvelgus į „Aceman“, iškart akivaizdu, kad tai – „Mini“ markės automobilis. Jo priekyje montuojami išraiškingi žibintai, kuriuose LED juostos išdėstytos aplink visą perimetrą. Vairuotojas galės pasirinkti tris skirtingus jų švietimo stilius. Išskirtinai atrodo ir priekinės grotelės, kurių aštuonkampio forma išsitęsia iki pat priekinio buferio apačios. Automobilio gale ryškiausias akcentas – vertikalūs žibintai, kurie, kaip ir koncepciniame modelyje, turi Didžiosios Britanijos vėliavos elementus, simbolizuojančius „Mini“ britiškąją kilmę.

Šiuose žibintuose taip pat sukurti skirtingi vizualiniai efektai panaudojant atskirus žibintų elementus. Kompaktinio visureigio šonuose į akis krenta ratų arkų apdaila, kuri turi kampuotų elementų, suteikiančių modeliui atletiškumo. Automobilis bus komplektuojamas su 17 iki 19 colių skersmens ratlankiais. Mini Aceman“ yra išties nedidelių matmenų – 4,07 m ilgio, 1,75 m pločio ir 1,5 m aukščio ir dėl to juo bus patogu manevruoti miesto gatvėse.

Tačiau dėl naudojamos elektros pavaros, kūrėjai sugebėjo kompaktiškame modelyje išgauti itin daug erdvės salone – jame patogu keliauti penkiems asmenims. Erdvės įspūdį dar labiau sustiprina panoraminis stogas. „Aceman“ bagažinės talpa siekia 300 litrų, tačiau nulenkus sėdynes ją galima išplėsti iki 1005 litrų. Automobilio salonas sukurtas pagal „Mini“ būdingą „charizmatiško paprastumo“ koncepciją.

Trijų esminių elementų salone – vairo, OLED ekrano ir po juo esančios valdymo mygtukų juostos dizainas primena klasikinius „Mini“ modelius. Lietimui jautrus 24 cm skersmens OLED ekranas tarnauja ir kaip prietaisų skydelis, ir kaip valdymo bei pramogų platforma. Ekrano viršuje pateikiama automobilio greičio informacija ir baterijos likutis. Paspaudus ant greičio rodymo zonos, ekranas virsta dideliu spidometru.

Automobilyje veikia „MINI Operating System 9“, kuri pasižymi intuityviu valdymu tiek liečiant ekraną, tiek ir duodant nurodymus balsu. Valdymas balsu gali būti aktyvuojamas vairuotojui pasakius „Hey, Mini!“ arba ant vairo paspaudus specialų jungiklį. O balsu galima valdyti daug funkcijų – navigaciją, telefoną, pramoginį turinį ir daug automobilio nustatymų.

Po ekranu esančioje valdymo mygtukų juostoje – visos būtiniausios funkcijos, kurias svarbu greitai ir patogiai pasiekti ranka – automobilio variklio užvedimo/išjungimo mygtukas, pavarų perjungimo svirtis, parkavimo režimo mygtukas, „Experience” režimo jungiklis, garso reguliatorius. Jaukumo salone suteikia „MINI Experience Modes“, kurie leidžia pasirinkti vieną iš 8 aplinkų, pakeičiančių salono apšvietimą ir vaizdą ekrane.

Pavyzdžiui, pasirinkus „Personal“ režimą, galima iš savo telefono į OLED ekraną perkelti nuotrauką ar paveiksliuką, kuris naudojamas kaip ekrano fonas, o salono apšvietimas pritaikomas pagal nuotraukoje dominuojančias spalvas. Be to, „Aceman“ modelio salono priekyje, yra montuojami du projektoriai, kurie projektuoja šviesos elementus ant priekinės panelės.

„Mini Aceman“ integruoti efektyvūs varikliai, kurie užtikrins „Mini“ būdingą vairavimo dinamiškumą tiek mieste, tiek ir už jo ribų. Premjeros metu pristatytos dvi elektromobilio versijos – „Mini Aceman E“ ir „Mini Aceman SE“. „Aceman E“ ratus suka 135 kW/184 AG galios variklis, su kuriuo automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi per 7,9 sekundės. Didžiausias „Aceman E“ išvystomas greitis – 160 km/valandą.

Šiame modelyje montuojama 42,5 kWh talpos baterija, su kuria automobilis viena įkrova gali įveikti iki 310 km (pagal WLTP standartą). „Aceman SE“ yra ir galingesnis, ir turi talpesnę, 54,2 kWh bateriją, su kuria viena įkrova nuvažiuoja 406 kilometrus. Šiame modelyje yra montuojamas 160 kW/218 AG galios elektros variklis, kuris 100 km/val. greitį leidžia išvystyti per 7,1 sek. ir važiuoti maksimaliu 170 km/val. greičiu.

Abu „Aceman“ modelius iš kintamos elektros srovės (AC) galima įkrauti 11 kW galia. Tuo tarpu greitojo įkrovimo stotelėse „Aceman E“ priima 75 kW galią, o SE versija – 95 kW galią. Su tokia galia automobilio bateriją nuo 10 iki 80 proc. užpildyti trunka apie 30 minučių. „Mini Aceman“ turi net 12 ultragarsinių jutiklių ir keturias kameras, kurios leido gamintojui įdiegti įvairias pagalbines vairavimo ar komforto sistemas.

Pavyzdžiui, „Driving Assistant Plus“ sistema padeda laikytis eismo juostos, o „Trailer Assistant“ – manevruoti tempiant priekabą. Papildomai užsakomas parkavimo asistentas „Parking Assistant Pro“ turi „Remote Parking“ funkciją, kuri leidžia priparkuoti automobilį telefonu ar jį išvaryti iš stovėjimo vietos kai joje trūksta erdvės patogiai įlipti. „Mini Aceman“ taip pat pasižymi inovatyvia „MINI Digital Key Plus“ sistema, kuri išmanųjį telefoną leidžia paversti automobilio rakteliu.

Toks skaitmeninis raktelis gali būti įdiegtas net į kelis skirtingus telefonus. Su juo vairuotojui priartėjus prie automobilio arčiau nei per 3 metrus, įsijungia priekiniai ir galiniai žibintai bei automatiškai atsirakina automobilio durelės. Be to, „Aceman“ turi „MINI Intelligent Personal Assistant“ sistemą, kuri nuolat mokosi ir gali atlikti tam tikrus įprastus veiksmus autonomiškai, važiuojant tuo pačiu maršrutu. Pavyzdžiui, ji gali atpažinti įvažiavimą į daugiaaukštę aikštelę ir prie jos privažiavus atidaryti langą.