Žieminės padangos vasarai : teorija ir praktika

Žieminės padangos vasarai
Žieminės padangos vasarai

Žieminės padangos vasarai dažniausiai paliekamos galutiniam sudėvėjimui po paskutinio žiemos sezono, kuriam jos dar buvo tinkamos pagal reikalavimus. Remiantis statistika, 43% europos vairuotojų keičia vasarines padangas į žiemines artėjant šaltąjam sezonui. Šis procentas dar didesnis šiaurės ir rytų šalyse, be abejo tai įtakoja ir reikalavimai privalomam žieminių padangų naudojimui nustatytu periodu. Tačiau žiemos sezonui keičiantis į vasarinį, padangų keitimas į vasarines gerokai vangesnis. Toks elgesys pasiteisina taupymo sumetimais – vasarai reikalaujama tik minimalaus protektoriaus gylio, padangos sezoninės paskirties taisyklės nereglamentuoja. Eksploatuojamo automobilio padangos privalo būti be didesnių pažeidimų. Vienas svarbiausių reikalavimų – padangos protektoriaus rašto gylis: lengvojo automobilio padangos protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 mm (šaltuoju metu laiku šio reikalavimo laikytis privaloma, vasaros metu tai yra taip pat rekomenduojama).

[sam_pro id="0_4" codes="true"]

Dyglio aikštis

Tik ar saugu eksploatuoti žiemai skirtas ir šaltojo periodo reikalavimų jau neatitinkančias padangas vasarą, nors taisyklės to nedraudžia? Remiantis testų rezultatais, stabdymo kelias žieminėmis padangomis vasarą ilgesnis 8% ir daugiau, lyginant su vasarinėmis padangomis. O esant šlapiai kelio dangai ir 30 laipsnių oro temperatūrai, šis skirtumas išauga net iki 30%.

Žieminės padangos vasarai netinkamos dėl esminių skirtumų

Žieminės padangos netinkamos saugiam naudojimui šiltuoju periodu dėl keleto esminių skirtumų nuo vasarinių padangų. Svarbiausias sezonams skirtų padangų skirtumas – gumos mišinio sudėtis. Žieminės padangos yra efektyviausios, esant neigiamai temperatūrai ir teigiamai temperatūrai iki 15 laipsnių šilumos. Didesnis „silikos“, naudojamos žieminių padangų gamybai, kiekis, kaip ir specialūs protektoriaus raštai, salygoja geresnį padangos sukibimą su sausa, šlapia ar apledėjusia kelio danga esant žemesnei kaip 5 laipsnių temperatūrai pagal Celsijų. Esant aukštesnei aplinkos temperatūrai žieminių padangų mišinys tampa per daug minkštu ir nestabiliu. Jis per daug greitai dėvisi, o stabdymo ir valdymo charakteristikos ženkliai atsilieka nuo net ir „pigiausio segmento“ vasarinių padangų. Kai kurie vairuotojai, norėdami išvengti padangų keitimo renkasi demisezonines padangas. Vis dėlto specialistai teigia, jog demisezoninės padangos nėra pats geriausias variantas – vasaros metu jos yra prastesnės už vasarines padangas, žiemos metu – prastesnės už žiemines. Važinėjant didesnius atstumus tokios padangos žymiai greičiau susidėvi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.