Dviejų masių smagračiai ir jų pakaitalai

Dviejų masių smagračiai
Dviejų masių smagračiai

Šiandien vis daugiau automobilių komplektuojami su dviejų dalių smagračio ir kieto sankabos diskelio konstrukcijos sankaba, dar angliškai vadinama Dual mass flywheel (DMF) sistema. Plaukiojantis smagratis komplektuojamas daugelyje naujesnių automobilių, ypatingai dyzeliniuose. Dviejų masių smagračio paskirtis – sumažinti vibraciją automobiliuose su mechanine pavarų dėže ir garsus kurie atsiranda perjungiant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu. Kadangi švelniau perjungiamos pavaros ir labai švelniai sugeriamas pirminis sukabinimas, jis tausoja variklį, sumažina kuro sąnaudas, užtikrina itin komfortišką automobilio pajudėjimą iš vietos.

Dviejų masių smagračio gedimas
Dviejų masių smagračio gedimas

Plaukiojantis smagratis yra sudarytas iš dviejų dalių, pirminės ir antrinės. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su varikliu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių sistemą sugeriančią smūgius ir vibraciją. Plaukiojančio smagračio viduje, priklausomai nuo gamintojo ir konstrukcijos, yra tam tikra amortizavimo sistema ir guolis.

Tepalų bazė
Dviejų masių smagračio gedimas
Dviejų masių smagračio gedimas

Smagratis sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia švelniau perjunginėti pavaras. Šios sankabos naudojamos dyzeliniuose varikliuose, kur vibracijos yra didesnės o pavaros perjungiamos aukštesnio sukimo momento metu. Tokiomis sąlygomis paprastos sankabos gebėjimas slopinti vibracijas ir užtikrinti komfortą nepakankamas. Pirmasis ženklas apie smagračio susidėvėjimą yra atsirandantys pašaliniai garsai atleidinėjant sankabos pedalą, išjungiant variklį, varikliui dirbant didesniais apsisukimais.

Dažnai būna kad sugedęs plaukiojantis smagratis dėl viduje sugedusio ir subyrėjusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią didelę vibraciją kuri jaučiama per pavarų svirtį. Vienas kone iš didžiausių ir turbūt vienintelių plaukiojančio smagračio minusų yra jo kaina, kuri gali siekti 500 – 1000Eur. Smagratį būtina keisti nauju, jis nėra nei restauruojamas nei kitaip prikeliamas sekančiam gyvenimui. Verta paminėti kad paskutiniuoju metu teko girdėti apie tokių smagračių restauravimą, tačiau patikrintos informacijos kol kas neturime, jei taip yra iš tikrųjų ir restauravimo technologija ne “garažinio” lygio, paskirsime tam atskirą temą.

Kadangi poreikis didelis ir daugeliui senesnių automobilių reikia pasikeisti plaukiojančius smagračius, yra sukurti pakaitiniai komplektai kurie leidžia išėmus plaukiojantį smagratį, diskatorių ir sankabos diską su išmynimo guoliu keisti į vientisą smagratį kartu su sankaba ir diskatoriumi. Vientiso smagračio ir plaukiojančio smagračio diskatorius, sankabos diskas ir išminamasis guolis yra skirtingi todėl panaudoti esamų nepavyks. Tokio modifikavimo rezultatas – sutaupyti pingai ir prarastas važiavimo komfortas, padidėjusios variklio ir transmisijos momentinės apkrovos. Tačiau jei nekeliami ypatingi reikalavimai komfortui, pakaitinė sankaba tarnaus ilgai, o jos remontas ateityje per daug netuštins piniginės. Pakatalus gamina keletas žinomų gamintojų – VALEO, SACHS, NATIONAL.

2 Comments to “Dviejų masių smagračiai ir jų pakaitalai”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.