Kompaktinis visureigis Volvo XC40

Volvo V40
Volvo V40

Leidinio „Automotive News Europe“ duomenimis, 2018 m. pradžioje „Volvo“ pristatys naują kompaktinį visureigį, kuris veikiausiai vadinsis XC40. Švedijos gamintojo vadovas Hakanas Samuelssonas patvirtino, jog kompaktinis visureigis laikomas prioritetu, tačiau atsisakė komentuoti jo pavadinimą ir pasirodymo laiką. 

Aišku bent tai, kad Volvo XC40 visureigis bus gaminamas Gento gamykloje Belgijoje.

Būsimasis XC40 yra kuriamas naujos kompaktinės modulinės architektūros (CMA) pagrindu ir bus pirmasis šią architektūrą naudojantis modelis. Ruošdamas Gento gamyklą CMA architektūros pagrindu sukurtų automobilių gamybai „Volvo“ investuos 200 mln. eurų. Šiuo metu Gente „Volvo“ gamina S60, V40 bei XC60 modelius.

Volvo XC90
Volvo XC90

Anksčiau S60 buvo gaminamas ir Torslandos gamykloje Švedijoje, tačiau čia prireikė pajėgumų „Volvo“ flagmano – visureigio XC90 – gamybai. Kiek anksčiau gamintojas paskelbė, jog jau sulaukta per 65 tūkst. XC90 užsakymų, tad jam pavyko viršyti šiemet numatytą 50 tūkst. vnt. kiekį. Žiniasklaida skelbia, jog 2019 m. turėtų debiutuoti naujos kartos kompaktinis hečbekas V40 bei jo visureigiškai atrodanti versija „V40 Cross Country“, kurie taip pat naudos CMA architektūrą. Šią architektūrą Švedijos gamintojas kuria kartu su kiniška „Geely“ marke, priklausančia tam pačiam „Geely“ holdingui. Dar balandžio mėnesį H.Samuelssonas teigė, jog „Volvo“ kompaktinių automobilių pardavimai yra per maži, kad galėtų duodi pelno, tad reikia susirasti partnerį, su kuriuo būtų galima dalintis modelio kūrimo bei gamybos išlaidas. „Volvo“ pirkimų bei gamybos bosas Larsas Wrebo taip pat pastebėjo, kad architektūra ir variklis, kurie sudaro apie du trečdalius automobilio gamybos kaštų, net 90% persidengia su „Geely“. Jis taip pat patvirtino, kad CMA architektūros pagrindu sukurti automobiliai bus gaminami ir Chengdu mieste Kinijoje esančioje „Volvo“ gamykloje. H.Samuelssonas atskleidė, jog būsimi „Volvo“ kompaktiniai automobiliai naudos tik paties gamintojo sukurtus trijų bei keturių cilindrų variklius. Taip pat bus siūlomos ir įkraunamos hibridinės versijos, o maždaug po penkerių metų „Volvo“ automobilius bus galima užsakyti ir su autonomiško vairavimo sistema. „Volvo“ šiemet planuoja parduoti 500 tūkst. automobilių, tačiau H.Samuelssonas mano, jog šis kiekis neužtikrina gamintojui ateities, tam reiktų padidinti apimtis 60% iki 800 tūkst. automobilių per metus.