Suklastota rida automobilio kainą Lietuvoje išpučia net ketvirtadaliu

„carVertical“ tyrimas
„carVertical“ tyrimas

Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo būklės bei ridos. Tačiau transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas parodo, kad ridos klastojimas pirkėjams gali kainuoti reikšmingą pinigų sumą. Įsigydami automobilį su suklastota rida jie rizikuoja permokėti net 25 proc. kainos. Kone esminė problema globaliu mastu išlieka ta, jog naudotų automobilių pirkėjai pernelyg atmestinai renkasi transporto priemones.

Skiriama per mažai dėmesio automobilio būklės nustatymui bei eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui (kiek reikės išleisti už aptarnavimus bei nenumatytus remontus), o tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, be jokio saiko klastodami odometro rodmenis. Anot bendrovės tyrimo, automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu, o tai reiškia, kad pigių automobilių pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o itin brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.

Daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje bei Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc. Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas neišpučia naudotų automobilių kainų taip stipriai, tačiau piktavaliai sugeba iš to reikšmingai pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp visų 15 tyrime dalyvavusių valstybių.

Daugiausiai praranda brangių automobilių pirkėjai. Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo automobilis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 procentų, tačiau didžiausias kintamas čia – odometro rodmenų korekcijos apimtis (kilometrais). Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 000 eurų.

„carVertical“ tyrimas
„carVertical“ tyrimas

Jei tikroji transporto priemonės rida – 400 000 kilometrų, o odometras rodo – 200 000 kilometrų, vadinasi, jos pirkėjas už šį modelį vidutiniškai gali sumokėti net 4 000 eurų daugiau nei jis vertas. Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, jog toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintam automobiliui gali pasirodyti didelis, tačiau dėmesį siūlo atkreipti į faktą, kad pirkėjai „carVertical“ dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės automobilius.

„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau istorinių faktų apie perkamą automobilį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi automobilį jau įsigiję, tačiau tada aptikus vertę mažinančios informacijos išsireikalauti iš pardavėjo kompensacijos arba atgauti visus pinigus ir grąžinti transporto priemonę gali būti labai sudėtinga“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Ridos klastojimas skirtingas automobilių markes veikia nevienodai. Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – mažiau. „carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 procentų „Dacia“ ir „Mazda“ automobiliams iki 27 procentų „Land Rover“ markės visureigiams. Priklausomai nuo automobilio markės ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai gali permokėti už transporto priemonę net dešimtis tūkstančių eurų. Lietuviams tai kainuoja milijonus eurų – tiek pinigų atmestinai naudotą automobilį besirenkantys pirkėjai permoka kasmet.

Rekomenduojame :

Kiniški elektromobiliai Europoje: ar pajėgs konkuruoti ir daryti įtaką
Kinijos gamintojų elektromobiliai Nors kiniški elektromobiliai daugumai vairuotojų vis dar skamba...
Europos uostai tampa užkimšti elektromobilių iš Kinijos pertekliumi
[caption id="attachment_2313" align="alignleft" width="300"] Europos uostai[/caption] Tūkstančiai importuotų transporto priemonių šiuo...
Izida Gerkena sako - individualių motyvavimo priemonių nepakanka
Izida Gerkena, „Moller Auto“ Konkurencingas darbo užmokestis, profesinio augimo galimybės, papildomos...