Tikimasi, kad automobilių pardavimai Europoje augs 2025 m. lyginant su 2024 m.

Europoje automobilių rinka po keleto metų iššūkių, susijusių su pandemija, tiekimo grandinės sutrikimais ir geopolitiniais iššūkiais, pradeda rodyti stabilizacijos ženklus. Prognozės rodo, kad 2025 metais automobilių pardavimai regione turėtų išaugti, palyginti su 2024 metais. Šį augimą lemia keli pagrindiniai veiksniai, tarp jų ekonominis atsigavimas, elektrinių transporto priemonių populiarėjimas ir vartotojų pasitikėjimo atsigavimas. 2024 metai laikomi pereinamuoju laikotarpiu, kai Europos automobilių pramonė atsigauna po pandemijos sukeltų iššūkių. Tiekimo grandinės problemos, tokios kaip puslaidininkių trūkumas, pastebimai sumažėjo, tačiau kai kurių komponentų paklausa vis dar viršija pasiūlą.

Nepaisant to, didžiosios automobilių gamintojos, tokios kaip „Volkswagen“, „BMW“, „Stellantis“ ir kitos, jau 2024 metais numato augančius pardavimus. Pasak Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA), 2024 metais numatomas vidutinis rinkos augimas sudarys apie 3–5 %, daugiausia dėl mažesnių logistikos išlaidų ir atsigavusių gamybos pajėgumų. Tačiau vartotojų elgesys vis dar išlieka atsargus, nes infliacija ir didėjančios palūkanų normos mažina kai kurių namų ūkių perkamąją galią. Tikimasi didesnio augimo 2025 m.: kas lemia šį optimizmą?

2025 metais situacija rinkoje turėtų dar labiau pagerėti, nes Europos ekonomika tęsia atsigavimo procesą. Štai keli veiksniai, kurie turės didžiausią įtaką automobilių pardavimų augimu. Elektrinių transporto priemonių bumas. Perėjimas prie tvaraus transporto ir Europos Sąjungos (ES) griežtėjantys aplinkosaugos reikalavimai paskatino spartų elektrinių ir hibridinių automobilių rinkos augimą. Prognozuojama, kad iki 2025 m. elektromobiliai sudarys apie 20–25 % visų naujų automobilių pardavimų, palyginti su maždaug 15 % 2024 metais.

Vyriausybių teikiamos subsidijos, mokesčių lengvatos ir plečiama elektromobilių įkrovimo infrastruktūra paskatins daugiau vartotojų rinktis aplinkai draugiškus sprendimus. Pavyzdžiui, Vokietijoje ir Prancūzijoje didėja subsidijų fondai, siekiant skatinti gyventojus pereiti prie elektromobilių, o tai turėtų stipriai padidinti naujų transporto priemonių pardavimus.

2025 metais automobilių gamintojai pristatys naujus modelius, kuriuose bus diegiamos pažangiausios technologijos, tokios kaip autonominio vairavimo funkcijos, dirbtinio intelekto pagrįstos vairuotojų pagalbos sistemos ir pažangios saugumo technologijos. Šie patobulinimai skatins vartotojus atnaujinti savo transporto priemones. Be to, didėja mažesnių, ekonomiškų miesto automobilių paklausa, o tai turėtų pritraukti jaunesnius pirkėjus.

Tokie gamintojai kaip „Tesla“, „BYD“, „Renault“ ir „Kia“ aktyviai plečia savo pasiūlą šiame segmente. Ekonominio stabilumo ženklai ir mažėjanti infliacija 2025 metais, tikėtina, paskatins vartotojus priimti drąsesnius sprendimus dėl didesnių pirkinių, tokių kaip automobiliai. Eurostato duomenimis, 2024 metais tikimasi, kad vartotojų pasitikėjimo indeksas pradės augti, o tai sudarys palankias sąlygas automobilių rinkos atsigavimui 2025 metais.

Auganti viduriniosios klasės galia Vidurio ir Rytų Europoje. Vidurio ir Rytų Europos šalys, tokios kaip Lenkija, Čekija, Rumunija ir Vengrija, tampa svarbiomis rinkomis automobilių pramonei. Šiuose regionuose ekonominė padėtis gerėja, o viduriniosios klasės galia didėja. Didesnė perkamoji galia skatina gyventojus investuoti į naujesnes ir modernesnes transporto priemones. Nepaisant optimistinių prognozių, automobilių rinka Europoje vis dar susidurs su tam tikrais iššūkiais, kurie gali paveikti pardavimų augimą:

Tiekimo grandinės rizikos egzistuoja, tačiau nors situacija gerėja, vis dar pastebima geopolitinės įtampos ir galimų trukdžių rizika, kuri gali paveikti komponentų tiekimą. Infliacija ir aukštos palūkanų normos gali apsunkinti paskolų sąlygas, o tai tiesiogiai paveiks vartotojų sprendimą pirkti automobilius.

Dėl naujų automobilių kainų augimo naudotų automobilių rinka išlieka patraukli daugeliui vartotojų, ypač mažesnes pajamas turintiems gyventojams. Ekspertai teigia, kad 2025 metai gali tapti atspirties tašku, kuris nulems Europos automobilių rinkos kryptį artimiausiems dešimtmečiams.

Dėl didėjančio elektrinių transporto priemonių populiarumo, technologijų tobulėjimo ir didėjančio aplinkosaugos sąmoningumo automobilių pramonė pereis į naują etapą.
Tikimasi, kad 2025 metais Europos automobilių pardavimų augimas sieks 7–10 %, priklausomai nuo regiono ir segmentų. Tai rodo ne tik vartotojų pasitikėjimo atsigavimą, bet ir automobilių pramonės gebėjimą prisitaikyti prie naujų tendencijų.,

Europos automobilių pramonė, išgyvenusi keletą sudėtingų metų, demonstruoja stiprėjimo ženklus. 2025 metai žada būti svarbūs, nes prognozuojamas reikšmingas pardavimų augimas, kurį lemia technologijų pažanga, elektrinių transporto priemonių paklausa ir ekonomikos stabilizacija. Tačiau gamintojams teks atidžiai valdyti rizikas ir prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos dinamikos, kad išnaudotų visas augimo galimybes.

Rekomenduojame :

Moller Baltic
„Volkswagen“ prekės ženklui Baltijos šalyse vadovaus Laurynas Žukauskas
Nuo vasario 6 d. paskirtas naujas „Volkswagen“ lengvųjų automobilių prekės...
BYD Inchcape
Į Lietuvą atvyksta pirmaujanti elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“)
Tarptautinė automobilių prekybos kompanija „Inchcape“ ir didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja...
Metų automobilis
„Metų automobilis 2025“: automobilių industrijos krizė ir kiti demonai
Ar automobilių pramonė šiuo metu iš tiesų išgyvena krizę? Atrodytų,...