Toyota Motor skelbia CO2 mažinimo planus

Toyota Motor ekologijos programa
Toyota Motor ekologijos programa

Toyota Motor pristatydama naują aplinkos taršos mažinimo planą paskelbė ketinanti iki 2020 m. parduoti 30 tūkst. vandenilinių transporto priemonių, o hibridinių automobilių pardavimus padidinti 7 mln. vnt. Pagal šį planą, naujų „Toyota“ automobilių anglies dvideginio emisijos 2050 m. turėtų būti net 90% mažesnės nei buvo 2010 m., o gamyklos turėtų išvis neteršti aplinkos anglies dvideginiu. Toks ambicingas pranešimas rodo Japonijos bendrovės norą tapti ekologiškų automobilių gamybos lyderiu. Dar praeitais metais buvo pristatytas vandenilinis modelis „Toyota Mirai“, o netrukus rinką pasieks ir naujos kartos „Prius“. Toyota daug dėmesio skyrė hibridinių bei vandenilinių technologijų vystymui, tuo tarpu jos pagrindinis varžovas „Volkswagen“ grupė susitelkė ties įprastinių vidaus degimo variklių tobulinimu. Vokietijos gamintoją užgriuvus skandalui dėl dyzelinių variklių emisijų klastojimo, Japonijos bendrovė mėgins pasinaudoti situacija ir pritraukti ekologija susirūpinusius pirkėjus.

[sam_pro id=”0_4″ codes=”true”]

ratlankis

Toyota ketina plėsti hibridinių modelių pasiūlą, mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro ir naudoti daugiau atsinaujinančių energijos išteklių, pirmiausiai vandenilio. Tiesa, kitąmet planuojama pagaminti vos 2 tūkst. vandenilinių „Mirai“, tačiau 2017 m. ketinama pasiūlyti ir vandeniliu varomą autobusą. 1997 m. pradėjusi prekiauti hibridiniais automobiliais Toyota Motor nori pasiekti 1,5 mln. hibridų metinius pardavimus, tad 2020 m. į kelius turėtų būti išleista jau 15 mln. hibridinių „Toyota“. Dabar Japonijos gamintojas per metus parduoda apie 1,27 mln. hibridinių automobilių ir iš viso jų yra pardavęs per 8 mln. vnt.

Toyota Motor teigimu, prie hibridinių automobilių tobulinimo daug prisidės talpesnės baterijos bei efektyvesni puslaidininkiai

Be to, mažėjant kaštams didės ir hibridinių automobilių prieinamumas. Iki 2050 m. visos Toyota Motor gamyklos turėtų nebeteršti aplinkos anglies dvideginiu. Šis tikslas bus įgyvendinamas etapais: iki 2020 m. jų tarša turėtų būti perpus mažesnė nei 2001 m., o 2030 m. pasiekti trečdalį 2001 m. lygio. Mažindama priklausomybę nuo iškastinio kuro Toyota Motor naudos kompaktiškesnį ir efektyvesnį gamybos procesą. Likusius energijos poreikius turėtų patenkinti atsinaujinantys energijos šaltiniai bei vandenilis. 2019 m. pradėsianti veikti Toyota Motor gamykla Meksikoje gamindama vieną automobilį į aplinką išmes 40% mažiau teršalų nei būdavo išmetama 2001 m. Tuo tarpu Japonijos bendrovės gamyklos Brazilijoje jau dabar pasigamina visą reikalingą elektros energiją naudodamos biomasę bei vėjo ir vandens energiją. Toyota Motor taip pat ketina smarkiai mažinti vandens sąnaudas bei pradėti aktyvią perdirbimo programą.