M3 – BMW M serijos legenda

BMW M3
BMW M3

M3 serijos BMW legenda vadinama neatsitiktinai. Per visą kompanijos istoriją M divizija sukūrė daugiau negu 20 sportiškų BMW modelių, kurie savo laiku tapo tikromis ikonomis. M divizija buvo įkurta BMW automobilių sporto divizijos, kuri norėjo BMW modelių gamoje matyti truputėlį brangesnius, sportiškesnius automobilius skirtus įprasto naudojimo keliams. Kompanija buvo įkurta 1972 metais, kurioje iškart pradėjo dirbti 35 darbuotojai, o iki pat 1990 metų kompanijos darbuotojų skaičius peržengė ir 450. Pirmasis M divizijos projektas buvo “3.0 CSL”, kuris buvo skirtas išskirtinai lenktynėms, tačiau dėl FIA reikalavimų buvo sukurtas tam tikras kiekis automobilių skirtų pirkėjams realiame pasaulyje. Nors daugelis ginčijasi, jog “3.0 CLS” buvo tiesiog projektas skirtas trasoms ir neturi nieko bendro su M divizija, galime pasakyti, kad truputėlį klystate. Tačiau šiame argumente yra tiesos, nes pirmasis oficialus M divizijos automobilis skirtas įprastiems pirkėjams buvo “M1″ super automobilis, kuris pasėjo sportiškų BMW modelių sėklą.

Šio projekto pradžia buvo itin sunki. BMW dar 1970 metų pradžioje susitarė su Lamborghini, jog ji sukurtų super automobilį, kuris atitiktų žiedinių lenktynių homoglogaciją. Tačiau kuriant automobilį Lamborghini eilinį kartą stovėjo arti bankroto ribos, todėl BMW M divizijos inžinieriai tiesiog privalėjo gauti automobilio brėžinius ir tęsti darbą patiems. Pasirodžius automobiliui 1978 metais, automobilių sporto taisyklės pasikeitė, tad “M1″ būtų buvęs nekonkurencingas. Toks įdirbis pasiteisino ne lenktynių trasoje, bet realiame pasaulyje. Šis pirmasis M divizijos projektas iki šiol yra laikomas, kaip vienas pirmųjų super automobilių, kurį buvo galima naudoti kiekvieną dieną. Taip pat tai buvo vienintelis BMW automobilis, kuris turėjo viduryje (mid-engine) sumontuotą variklį. O ir tik 276 pagaminti automobiliai šį “M1″ paverčia vienų rečiausių kompanijos modelių.

  • autoprof.lt
  • Tepalų bazė

Po nelabai sėkmingo “M1″ projekto, M divizijos inžinieriai nusprendė visą šį paketą perkelti į paprastesnę ir kasdieniškesnę išvaizdą. Taip 1984 metais Amsterdamo automobilių parodoje BMW pristatė pirmąjį pasaulyje sportišką sedaną vardu “M5″. Automobilis buvo sukurtas naudojantis “E28″ serijos modeliu. Šio projekto koncepcija buvo, jog pirkėjai turėtų praktišką sedano kėbulą, tačiau už pakankamai įprasto eksterjero slypėjo sportiško automobilio charakteristikos. Tuo metu šis “M5″ sedanas buvo greičiausias sedanas pasaulyje. Jį varė modifikuotas “M1″ benzininis agregatas išvystantis 286 arklio galias. Šis pirmos kartos “M5″ taip pat išlieka vienas rečiausių M divizijos modelių, kurių buvo pagaminta 2,191. Už šį “M5″ retesnis yra “M1″, kurių buvo pagaminta 276 vienetai, “E34″ serijos “M5″ universalas turintis 891 egzempliorių ir “850 CSi”, kurių buvo pagaminta 1510.

M3 tapo tikruoju lūžiu M divizijos istorijos laikotarpyje

Tikruoju lūžiu M divizijos istorijos laikotarpyje buvo klasika tapęs “M3″. Nors pirmieji tokio tipo sportišką kompaktišką sedaną pristatė Mercedes Benz dar 1983 metais, tačiau M divizijos inžinieriai nusprendė sukurti naują patį sėkmingiausią automobilių istorijoje bolidą. Bendradarbiaudami su tokiomis komandomis, kaip Prodrive ir AC Schnitzer, kompanija sukūrė automobilį, kuris dalyvavo D.Britanijos, Belgijos, Prancūzijos, Australijos ir Vokietijos žiedinėse lenktynėse bei laimėdavo beveik kiekvienas varžybas. Bolidą varė 2,5 litro atmosferinis benzininis variklis išvystantis 250 arklio galių. Įprasto naudojimo keliams skirta modifikacija buvo aprūpinta 2,3 litro, 200 arklio galių benzininiu agregatu. Vėlesni “EVO” modeliai turėdavo ir 220 arklio galių dėl daugybės papildomų modifikacijų. Šiuo metu patys geidžiamiausi “E30″ serijos “M3″ modeliai yra “EVO III” modifikacijos. Jų buvo pagaminta vos 600 ir jie turėjo 2,5 litro benzininį agregatą ir 241 arklio galią. Dėl neįtikėtinai sėkmingos lenktynių istorijos automobilis surado beprotiškai daugybę gerbėjų pasaulyje ir tapo vizitine BMW kortele, kuri visų galvose išliko iki šiol. O ir nuo tada prasidėjo kompaktiškų super sedanų dvikova, kurią matome lig šiol. Šiuo metu bene visi konkurentai tikisi sukurti deramą “M3″ konkurentą. Sąrašas prasideda nuo Audi ir baigiasi ties Volvo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *