Kaltinių ratlankių gamybos procesas

Kaltinių ratlankių gamybos procesas
Kaltinių ratlankių gamybos procesas

Kaltiniai ratlankiai gaminami specialaus aliuminio lydinio su legiruojančiais priedais, kuris dar vadinamas „aviaciniu aliuminiu”. Toks lydinys naudojamas dėl ypatyngų savybių: jis turi geriausią svorio ir tvirtumo santykį, geriausius duomenis „plyšimo apkrovai”, geriausias charakteristikas „pasipriešinimo deformacijai”. Pats gamybos procesas, kuris dar vadinamas „karštuoju tūriniu presavimu” gan sudėtingas ir brangus, tai be abejo įtakoja ir aukštesnę tokiu ratlankių kainą. Proceco pradžioje vientisas cilindro formos aliuminio lydynys pjaustomas gabalais kurių matmenys priklauso nuo gaminamų ratlankių matmenų. Antrajame etape preso pagalba ruošiniai suplojami į 0,5m skersmens „blynus”. Tolimesniame procese „blynas” įkaitinamas ir specialios presavimo formos pagalba suformuojamas „puodo” pavidalo ruošinys. Toks „puodas” kaitinamas iš naujo ir patenka po sekančiu 10 000 tonų galios presu kuriame įgauna maksimaliai panašią į rato diską formą. Šioje stadijoje jau tikrinama būsimo disko geometrija. Sekančiame etape ruošinio laukia terminis apdirbimas. Pirmiausiai ruošinys grūdinamas, taip jo struktūra tampa smulkiagrūdė tačiau dar išlieka gamybos proceso metu susiformave vidiniai įtaempimai. Sekančiu etapu ruošinys praeiną dar vieną terminio apdirbimo procedūrą „sendinimą” dar kitaip vadinamą „atleidimu” po kurios pašalinami vidiniai įtempimai ir struktūros visame ruošinyje susivienodina. Pagaliau ruošinys dar kartą tikrinamas ir specialios programos pagalba frezavimo staklėse virsta rato disku.

Tokios kaltinių ratlankių gamybos technologijos privalumai:

1. 50% lengvesni už skardinius metalinius ratlankius
2. 15-20% lengvesni už aliuminius lietus ratlankius
3. Daugiau nei 1,5 karto stipresni, negu reikalauja standartas
4. Prailgina važiuoklės tarnavimo laiką
5. Pagerina greitėjimą, stabilumą, dinamiką, stabdymą
6. Aukštas atsparumas korozijai visais metų laikais
7. Dažai nebijo smūgių
8. Greitesnis reagavimas į važiavimo krypties pakitimą
9. Geresnis kontaktas su keliu
10. Važiuojant žymus vibracijos sumažėjimas
11. Sumažina variklio galios praradimą, sukant ratus
12. Kuro sąnaudų sumažėjimas

[sam_pro id=”0_4″ codes=”true”]

Kiekvienas kaltinių ratlankių modelis yra išbandomas:

1. Lankstymui sukant
2. Dinaminiam apkrovimui (nurodoma ant kiekvieno ratlankio Fb (kg))
3. Šoniniams smūgiams
4. Šoninių bortų užsilankstymui

Rekomenduojame :

Vasarą saugiausios vasarinės padangos: tai patvirtinta bandymais
Padangų testas Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime,...
Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta: remonto metodai
Ratlankio lyginimas Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta. Ką daryti...
Padangų saugojimas: nepatartina laikyti padangų horizontalioje padėtyje
[caption id="attachment_2176" align="alignleft" width="300"] Padangų saugojimas sekančiam sezonui[/caption] Ilgas žiemos sezonas...