RunFlat technologija iš arčiau

RunFlat technologijos padangos
RunFlat technologijos padangos

RunFlat – taip vadinamos padangos kuriomis galima važiuoti nesant oro slėgio padangoje. Tokia kelionė be abejo neturėtu testis ilgiau nei reikalinga nuvažiuoti iki artimiausio autoserviso. Jei viena padanga netenka oro, automobilis gali būti toliau vairuojamas dar 50 kilometrų dalinai pakrautas arba 30 kilometrų pilnai pakrautas iki 80 km/val. Greičiu. RunFlat padangas šiandien gamina beveik visi žinomi padangų gamintojai: BFGoodrich (SSS–Self-Supporting Structure), Bridgestone (RFT – RunFlatTire), Dunlop (DSST – Dunlop Self-Supporting Technology), Firestone (RFT – Run Flat Tire), Kumho (XRP), Michelin (ZP – Zero Pressure), Pirelli (RFT – Run Flat Technology), Yokohama (RF – Run Flat). Automobilių gamintojai daugumą naujų modelių taip pat komplektuoja šio tipo padangomis. RunFlat padanga skiriasi nuo įprastos sustiprintais šonais. Dėka papildomų atsparių karščiui kordo sluoksniu padangos šonai nesubliūkšta kaip iprastos padangos ir sugeba išlaikyti automobilio svorį.

RunFlat technologijos padangos
RunFlat technologijos padangos

RunFlat gali būti naudojamos tik tuose automobiliuose kuriuose įrengta oro slėgio stebėjimo sistema. Priešingu atveju tokių padangų naudojimas gali būti pavojingas nes važiuojant dideliu greičiu labai sunku pastebėti kad padangoje trūksta oro. Egzistuoja keletas oro slėgio padangose stebėjimo sistemų. Netiesioginio stebėjimo sistema kaip taisyklė remiasi ABS daviklių parodymais ir skičiuodama gaunamus kiekvieno rato impulsus lygina juos tarpusavyje. Tokios sistemos privalumas yra paprastas įrengimas ir nesudėtinga technologija, trūkumas tas kad sistemos tikslumas nėra didelis. Tiesioginio stebėjimo sistema turi slėgio ir temperatūros daviklius kiekviename rate ir yra labai tiksli ir informatyvi, trūkumas – brangesnė ir sudėtingesnė technologija.

Tepalų bazė

Be išvardintų technologijų esama ir keletas modernesnių sprendimų. Continental technologija CSR (ContiSupportRing) naudoja specialų metalinį atraminį žiedą kuris montuojamas ant ratlankio ir netekus oro slėgio prilaiko padangą apsaugodamas nuo subliuškimo. Continental teigia kad su tokia sistema galima važiuoti ne didesniu kaip 80 km/h greičiu iki 200 kilometrų. Michelin PAX technologija naudoja vidinį plastikinį žiedą. Šių technologijų pagrindinis trūkumas yra specialių ratlankių ir specialios montavimo įrangos naudojimas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.