Padangos žiemai – renkamės saugumą kelyje sau ir kitiems

žieminės padangos
Žieminės padangos

Padangos žiemai – renkantis pirmiausia reiktų laikytis visų automobilio gamintojų rekomendacijų. Kiekvienam automobiliui yra paskaičiuoti atitinkami padangų matmenų, apkrovos bei greičio indeksai, su kuriais automobilio eksploatavimas bus geriausias, saugiausias ir ekonomiškiausias. Tiesa, su greičio indeksu yra tam tikros išimtys. Žieminės padangos, ypač dygliuotos ir minkšto mišinio, gaminamos su mažesniais greičio indeksais, kad užtikrintų gerą sukibimą pačiomis sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis, todėl šiaurės šalims daroma išimtis ir naudojamos mažesnio greičio indekso padangos nei nurodyta automobilio vartotojo vadove.

Padangų specialistai vienbalsiai sutaria, kad žiemą prioritetas yra saugumas ir renkantis padangas pirmiausiai į tai ir reikia atsižvelgti. O saugumui daug įtakos turės ir keliai, kuriais dažniausiai važiuosite – miestų ir pagrindinių automagistralių gatvės dažniausiai būna nuvalytos, o štai rajoniniai keliai priežiūros sulaukia daug rečiau. Žiemą saugiausia važinėti dygliuotomis padangomis, nes jos yra tikros žieminės padangos, o kieto mišinio ar minkšto mišinio padangos yra alternatyva su didesniais ar mažesniais kompromisais saugumo atžvilgiu.

autoprof.lt

Deja, visiems keliams vienodai tinkamų žieminių padangų nebūna, tad tenka priimti įvairius kompromisus dėl kainos, komforto, pravažumo ar dilimo greičio. Dygliuotas arba minkštos gumos padangas verta rinktis tuomet, jei teks dažnai važinėti prasčiau valomais arba užmiesčio keliais. Visi dygliuotų padangų privalumai atsiskleidžia važiuojant apledėjusiais arba suplūktu sniegu padengtais keliais. Tačiau jos yra šiek tiek triukšmingesnės, nėra tokios komfortiškos, o ir stabilumo pojūtis gali būti šiek tiek mažesnis važiuojant sausu arba šlapiu keliu.

Minkštos gumos padangos yra komfortiškesnės nei dygliuotos, puikiai įveikia sniegą, tačiau sunkiau susidoroja su apledėjusiu paviršiumi. Taip pat turi mažesnį stabilumą ant sauso ar šlapio asfalto, ypač prie didesnių greičių. O daugumai lietuvių bene svarbiausias jų trūkumas – greitesnis dėvėjimasis esant šiltesniam orui ir važiuojant nuvalytais keliais.

Kieto mišinio žiemines padangas verta rinktis važinėjant miestų nuvalytomis gatvėmis ar gerai prižiūrimomis pagrindinėmis magistralėmis. Kieto mišinio padangos puikiai tinka sausam ar šlapiam, šlapdriba padengtam keliui. Pagrindiniai keliai žiemą sudrėgsta ne tik nuo šlapdribų, bet ir nuo druskų, kuriomis barstomi apsnigti ir apledėję keliai. Be to, šios padangos yra netriukšmingos, stabilios, komfortiškos, o ir dyla gerokai lėčiau nei minkšto mišinio padangos. Tačiau važiuojant snieguotu arba apledėjusiu keliu sukibimas bus prastesnis nei minkštos gumos padangų, todėl teks vengti prasčiau prižiūrimų užmiesčio kelių. O jei nebus galimybės atidėti tokių kelionių esant sudėtingoms eismo sąlygoms, specialistai rekomenduoja rinktis minkšto mišinio padangas.

Universalias padangas gali rinktis vairuotojai, kurie žiemą mažai važinėja ir gali niekur nevažiuoti esant ypač sudėtingomis sąlygomis. Modernios šiuolaikinės universalios padangos puikiai sugeba susidoroti su sniegu ir ant sniegu padengtos dangos yra tik 5% mažiau efektyvios lyginant su kieto mišinio žieminėmis padangomis, tačiau su jomis galima važiuoti ištisus metus. Visi didieji padangų gamintojai gamina universalias padangas ir Lietuvoje dažnai galima išgirsti klaidinančių pasisakymų, kad jos netinkamos niekam.

Visgi reikėtų nepamiršti, kad jos dažniausiai pritaikytos eksploatuoti ne žemesnėje nei -5 laipsnių temperatūroje ir nėra labai efektyvios žemose temperatūrose bei ant ledu padengtos dangos. Lengviausias sprendimas bus tiems pirkėjams, kurių pajamos pakankamai didelės ir gali sau leisti brangiausius produktus nesirūpindami dėl nuvažiuoto kilometro savikainos.

Jeigu finansai visiškai nevaržo pasirinkimo laisvės, tuomet galima rinktis garsiausių gamintojų, tokių kaip “Continental“, „Bridgestone“, „Dunlop“  ar „Michelin“ ypač minkštos gumos padangas – jos užtikrins geresnius kokybinius rodiklius, tačiau bus pritaikytos skandinaviško tipo žiemai – ilgai, šaltai ir be polaidžių. Pakilus temperatūrai tokių padangų guma pernelyg įkaista ir ima sparčiai dėvėtis. Taip pat labai elastingas karkasas mūsų duobėtuose keliuose dažnai yra minusas, nes dažnai sugadinami ne tik ratlankiai, bet ir pačios padangos. Trumpesnis padangų eksploatavimo laikas gerokai didina nuvažiuoto kilometro kainą, o tai gali būti nepriimtinos investicijos daugumai Lietuvos vairuotojų.

Ieškantiems optimalaus santykio tarp kainos ir kokybės, verta dairytis į kiek mažiau žinomų padangų gamintojus, tokius kaip „Roadstone“, „Kenda“, „Cooper“, „Nankang“ ar „Maxxis“ – jų gaminamos minkšto mišinio žieminės padangos ne tik pigesnės, bet ir ypač atsparios dėvėjimuisi ir smūgiams, todėl papildomai užtikrina žymiai mažesnę kilometro kainą nei garsesnių gamintojų produkcija. Tiesa, šių gamintojų padangos dažnai nepasiekia saugumo testų viršūnių.

Dėl to neverta nei stebėtis, nei jaudintis: patys garsiausi padangų gamintojai susikoncentravę į geriausius testų rezultatus ir siekia patenkinti specifinius ir reiklius Skandinavijos valstybių poreikius, tad konkuruoja dėl centimetrų, kurių realiame gyvenime retai kada prireikia. Todėl mažesni gamintojai dažniausiai orientuojasi ne į aukščiausius testų rezultatus, kas jiems, ko gero, sunkiai būtų pasiekiama, o stengiasi sukurti vertę kitur, t.y. koncentruojasi į labiau žemiškus dalykus, tokius kaip geriausios eksploatacinės savybės, aukščiausias kainos ir kokybės santykis.

Rinkdamosi padangas, verslo įmonės paprastai daugiausia dėmesio skiria mažiausiai kilometro kainai. Šiuo atveju rinktis vien pačias pigiausias padangas irgi neverta – nuvažiuoto kilometro kaina priklauso ne tik nuo padangų kainos, bet ir nuo padangos dėvėjimosi greičio. Norint bent apytiksliai sužinoti padangų dėvėjimosi greitį, tenka įvertinti daugybę veiksnių – kokiems tikslams ir kaip intensyviai bus naudojamas įmonės automobilis, kokiuose keliuose dažniausiai važiuos ir t.t. Tokiais atvejais patarimo visada verta klausti pas profesionalius padangų ekspertus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.