Scania Lietuva išlaikė stabilią poziciją rinkoje

Scania Lietuva
Scania Lietuva

Scania Lietuva pernai išlaikė turėtą poziciją sunkiojo transporto pardavimo segmente – ji užima 9 proc. rinkos. Lietuvoje įregistruota 360 naujų „Scania“ sunkvežimių. 2020-aisiais sunkiojo transporto rinka, lyginant su ankstesniais metais, smuko net 45 proc. Pasak įmonės Scania Lietuva regiono vadovo Dariaus Snieškos, tam įtakos turėjo ir pandemija, ir Mobilumo paketas.

Iš viso pernai Lietuvoje įregistruota 4,1 tūkst. naujų sunkvežimių, tai 3,4 tūkst. vnt. mažiau nei 2019 m. „Kaip ir prognozavome, įsigalint Mobilumo paketui sunkvežimių parduota mažiau. Tai ilgalaikis efektas, kurio poveikį turbūt jusime dar kurį laiką. O pandemija neabejotinai didžiausią įtaką transporto sektoriui darė trumpuoju periodu.

ratlankis

Pirmosios bangos metu naujų sunkvežimių registracija Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse krito net apie 60 proc., didžiulis kritimas buvo stebimas visoje Europos Sąjungoje. Vėliau padėtis stabilizavosi, nors į buvusias aukštumas negrįžo“, – sako D. Snieška.

Tarp svarbiausių veiksnių, padėjusių prisitaikyti prie pakitusių aplinkybių, Scania Lietuva visų pirma išskiria vidinių procesų ir dalies paslaugų perkėlimą į skaitmeninę erdvę. „Darbuotojų ir klientų sveikata – mūsų prioritetas, tad stipriai pasistūmėjome skaitmenizuodami procesus. Šitaip galėjome užtikrinti saugią aplinką ir sklandžius darbus atsižvelgdami į karantino metu taikomus ribojimus“, – pasakoja D. Snieška. O tarp naujų verslo sprendimų jis pažymi visoje Europoje vykdytą „Scania“ naudotų sunkvežimių kampaniją. Įmonės atstovo teigimu, prasidėjusi pandemija pristabdė rinkos augimą.

Nors daugelis vežėjų anksčiau buvo numatę 2020-aisiais plėtrą ar atsinaujinimą, staiga pasikeitus situacijai rinkoje investuoti į naują transporto parką daugeliui atrodė rizikinga. „Tiems, kurie neatsisakė transporto parko atnaujinimo planų, naudoti sunkvežimiai tapo puikia investicija, padėjusia įmonei išlaikyti užsibrėžtą plėtros kryptį. Reaguodami į pakitusius vežėjų poreikius ir padėtį rinkoje sudarėme galimybę įsigyti tokius sunkvežimius be pradinių investicijų, o tai leido verslams pagerinti savo paslaugų kokybę ir darbuotojų komfortą.

Kampanijos rezultatai pranoko lūkesčius – lyginant su tokio pat laikotarpio naudotų sunkvežimių pardavimu 2019 m., praėjusiais metais fiksuotas net 130 proc. augimas“, – pažymi D. Snieška. Apžvelgdamas įvairius transporto sektorius D. Snieška kaip labiausiai nukentėjusias per pandemiją išskiria bendroves, vežančias keleivius tarpmiestiniais ir tarptautiniais maršrutais. „Miesto keleivinio transporto įmonės skaičiuoja 20–30 proc. mažesnius keleivių srautus.

Tarpmiestinių ir turistinių keleivių pervežimo srityje keliautojų srautai kritę kartais, tad daugelis autobusų tiesiog stovi. O didžioji dalis tarptautinių krovinių pervežimo bendrovių jau grįžta prie priešpandeminių užsakymų skaičiaus“, – sako D. Snieška. 2020-aisiais Švedijos sunkiojo transporto gamintojai pateikė daug naujienų. Pernai „Scania“ atiteko galingiausio serijinės gamybos variklio kūrėjo vardas. Tai naujasis V8 variklių šeimos narys – 770 AG ir 3 700 Nm sukimo momento agregatas.

Jis efektyvus ten, kur reikia didelės galios, – miškų ūkyje, karjeruose, taip pat ir vykdant tarptautinius pervežimus kalnuotose vietovėse. Lietuvos didmiesčiai turėjo galimybę išbandyti pirmąjį „Scania“ elektrinį miesto autobusą „Citywide“. 2020-aisiais „Scania“ pristatė ir visiškai elektrinius bei iš elektros tinklo įkraunamus hibridinius sunkvežimius, skirtus kroviniams pervežti miestuose ir jų apylinkėse.

Taip pat atnaujinta V8 variklių linija, pasižyminti didesniu efektyvumu ir mažesniu CO2 išmetimu. „Elektrifikacijos srityje „Scania“ visuomet laikėsi nuoseklios strategijos – pristatyti e. sunkvežimius rinkai tada, kai ši transporto priemonė bus komerciškai patraukli vartotojams. Tas laikas atėjo ir 2020-aisiais rinkai pristatyti elektriniai sunkvežimiai iš karto sukėlė didžiulį susidomėjimą.

Su šiais sunkvežimiais pirmiausia žengiame į prekių paskirstymo segmentą, kai vykdant užsakymus nuvažiuojami atstumai nėra tokie dideli, kaip tarptautinių pervežimų srityje. Vis dėlto mūsų tikslas – kasmet pristatyti bent po vieną naują elektrinio sunkvežimio modelį, tad ateityje ir tolimųjų pervežimų segmente atsiras vilkikų modeliai, kurie bus varomi elektra“, – sako Scania Lietuva regiono vadovas.