
Padidinus variklio galią dažniausiai nepavyksta efektyviai perduoti išaugusio sukimo momento automobilio ratams. Tokios problemos priežastis – standartinė sankaba nepajėgi susidoroti su išaugusia apkrova, dėl nepakankamo sukabinimo sankaba linkusi „praslysti”. Rezultatas – itin greitas sankabos detalių dėvėjimasis be jokios apčiuopiamos naudos. Taigi norint pasidžiaugti išaugusiu variklio galingumu teks investuoti į rimtesni sankabos komplektą.
Pasiūla nemaža, tačiau prieš įsigyjant sankabos komplektą sankabos modernizavimas kokio tipo sankaba bus tinkamiausia pagal planuojamas eksploatacijos salygas. Tarp siūlomų variantų rasime kevlarines (Kevlar), karbonines (Carbon-Fiber), keramikines, keramikos – vario (Copper) kompozicijas.
Panagrinėkime kiekvieną variantą atskirai. Vairuotojui neketinančiam dalyvauti lenktynėse rekomenduojama Carbon-Fiber arba Kevlar variantai. Lyginant su standartine sankaba, tokios medžiagos diskai tarnaus iki 4 kartų ilgiau, sukimo momentas perduodamas iki 10% efektyviau, ir svarbiausia kad šis variantas puikiausiai susigyvens su standatiniu gamykliniu diskatoriumi ir smagračiu netrumpindamas jų tarnavimo laiko.
Tokio tipo diskams reikalinga iki 9000 km prisidirbimo rida tausojančiu režimu. Jei minėti variantai netenkina, montuojam keramiką. Keramikiniai diskai keletą kartų atsparesni perkrovoms ir temperatūrai nei kevlariniai ar karboniniai. Jie gaminami nuo trijų iki dešimties frikcinių trinkelių, priklausomai nuo automobilio modifikacijos ir variklio parametrų. Šio tipo diskai gaminami dviejų tipų – su „dempferiu” (apkrovos ir vibracijų gesinimo spyruoklės) arba be jo.
Antrojo tipo sankabos modernizavimas takytinas sportui, sankabos sukabinimas tampa itin staigus, pavarų perjungimas aštrus, ir tikrai nieko bendro su komfortu neturi, todėl automobiliui, kuriuo „išdykaujama” tik kartais, patartina rinktis diską su dempferiu. Keramikos – vario (Copper) diskai naudojami tik esant itin ekstremalioms apkrovoms, pavyzdžiui drago lenktynėse. Sukimo momento perdavimo efektyvumas išauga 90-100%. Tokių diskų naudojimas įprastame automobilyje gan komplikuotas, reikalingi specialus smagratis ir diskatorius.
Standartinį diskatorių ir smagratį toks diskas sugebėtų pribaigti porą kartų per mėnesį. Sekantis etapas – diskatorius. Sportui skirti diskatoriai nuo serijinių skiriasi 30-100% didesne disko prispaudimo jėga. Tai pasiekiama dėka periferinės diskatoriaus spyruoklės, kuri dėka specialaus plieno, terminio apdirbimo, geometrijos, yra daug standesnė nei standartinio diskatoriaus. Kai sankabos modernizavimas ir visi aukščiau aprašyti etapai jau praeityje, belieka paskutinis štrichas – lengvas, atsparus smagratis.
Specialūs smagračiai gaminami iš surenkamų dalių. Korpusas gaminamas iš lengvo ir tvirto aliumino lydinio. Prie jo varžtais tvirtinama temperatūroms ir trinčiai atspari, termiškai apdirbta specialaus plieno darbinė plokštė. Dėka aukštos plieno kokybės ir apdirbimo darbinė plokštė ne tik ilgaamžė, bet ir puikiai sutaria su sankabos disko frikciniais antdėklais, todėl tokia sankaba yra pakankamai ilgaamžė net ir ekstremaliomis sąlygomis.