Kėbulų remontas – suvirinimo technologija

Kėbulų remontas
Kėbulų remontas

Su kokia problema susiduriame? Su kėbulų remontu, o daugiausia su remontuojamųjų automobilių suvirinimu. Lietuvoje beveik nėra miesto ar miestelio serviso, kuriame nevykdomas kėbulų remontas. Ir dar nereikia pamiršti, yra gausybė automobilių, kurių dauguma jau buvo sudaužyti kurioje nors pasaulio šalyje ir dar plius apvirtę ar medį užkabinę Lietuvoje.

Kėbulų remontas reikalauja profesionalių žinių ir įrangos

Čia mėgėjiško pasirengimo, kuris dažniausiai taikomas mažose remonto įmonėse, nepakanka. Reikia ir teorinio pasiruošimo. Reikia suvokti proceso esmę ir savybes, jo statinę voltamperinę charakteristiką – lanko įtampos priklausomybę nuo suvirinimo srovės stiprumo. O kur dar lanko šilumos energijos poveikis, suvirinimo metalurginių procesų ypatumai, galimas siūlės metalo užteršimas, siūlės deoksidavimas, kitų priemaišų šalinimas ir siūlės legiravimo galimybės. Reikia nusimanyti, kokie yra suvirinimo lanko maitinimo šaltiniai, jų išorinės charakteristikos, rankinio suvirinimo įvairiais būdais schemas, pagrindinių ir pagalbinių medžiagų cheminę sudėtį ir panaudojimo galimybes, suvirinimo medžiagų žymėjimo ypatumus, kokias medžiagas ir kuo virinti, kokią suvirinimo lanko temperatūrą pasirinkti, kad nesudegtų metalo apsauginis sluoksnis nuo korozijos. Tikamas sprendimas būtų naudoti invertorinius suvirinimo pusautomačius. Specialistai daugelį metų tobulino skaitmenines suvirinimo lanko valdymo programas, kurios optimaliai tinka automobilių gamybos pramonei ir remontui. Dabar naujų suvirinimo technologijų dėka galima atlikti suvirinimo darbus praktiškai nepažeidžiant automobilių detalių apsauginio cinko sluoksnio. Tai garantuoja, kad po automobilio remonto suvirinimo siūlės nepradės rūdyti jau po pirmos žiemos. Keiskime plieninę suvirinimo vielą į vario lydinių vielą. Tai leis po suvirinimo visiškai išsaugoti cinko sluoksnį, nes tada gaunama mažesnė suvirinimo lanko temperatūra.

Tepalų bazė
Kėbulų remontas
Kėbulų remontas

Skaitmeninio suvirinimo lanko valdymo dėka suvirinimo aparatas leidžia gauti puikios kokybės suvirinimo siūles virinant metalo lakštus, kurių storis nuo 0,5 mm. Nauja suvirinimo lanko valdymo programa “šaltas lankas” leidžia puikiai suvirinti cinkuotas skardas nepažeidžiant apsauginio cinko sluoksnio. Naudojant šiuos aparatus, suvirintojas parenka reikiamus parametrus: vielos markė, vielos skersmuo, suvirinamo metalo storis ir apsauginės dujos, o suvirinimo aparatas automatiškai parenka reikiamus suvirinimo rėžimus, todėl bereikalingai nenaudojama šilumos energija. Įvestų suvirinimo programų dėka galima pasirinkti keturis režimus: suvirinimo metodą, vielos skersmenį, kėbulo metalo storį, suvirinimo siūlės tipą. O suvirinimo aparatas parenka optimalius suvirinimo režimus. Pagrindinis tokio suvirinimo pusautomačio privalumas yra tai, kad šis aparatas leidžia suvirinti palyginti neaukštoje suvirinimo elektros lanko temperatūroje, kai suvirinimas tampa litavimu. Tada naudodami specialias vario lydinių vielas, galėsite suvirinti 0,8–3,0 mm storio automobilio kėbulą Šis būdas puikiai tinka užtaisyti atsiradusius plyšius ar įtrūkimus automobilių kėbulo detalėse tiek su danga, tiek be jos.

Kėbulų remontas
Kėbulų remontas

Dėl mažos suvirinimo elektros lanko temperatūros išvengiama kėbulo detalių deformacijų, o suvirinta siūlė bus labai atspari korozijai, sutrumpės suvirintos siūlės apdorojimo laikas. Automobilių remonto darbams reikėtų vis plačiau taikyti kontaktinį taškinį suvirinimą, ypač remontuojant kėbulus, kai jungiamos detalės ar medžiagos suvirinamos atskiruose taškuose. Sujungimai kontaktiniu taškiniu metodu savo charakteristikomis artimiausi gamintojo reikalavimams, tačiau dėl brangios įrangos naudojami tik pavieniuose servisuose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.