Dygliuotos padangos testas: dyglio aukščio įtaka efektyvumui

Dygliuotos padangos testas
Dygliuotos padangos testas

Dygliuotos padangos testas. Dauguma žieminių dygliuotų padangų gamintojų laikosi standartinio 1,2 – 1,3mm dyglio aukščio virš protektoriaus išorinės linijos. Tačiau bandant išsamiau susipažinti su rinkoje siūlomais dygliuotų padangų modeliais, pastebėta, kad „dyglio aukščio virš protektoriaus” intervalas gerokai platesnis. Kokias gi charakteristikas įtakoja ir keičia tos kelios dešimtosios milimetro ? Bandant skirtingas įvairaus dyglio aukščio charakteristikas naudotas vienas padangos modelis ir vienas automobilis. Skyrėsi tik tame pačiame padangos modelyje „įsodinto“ dygliio aukštis virš protektoriaus linijos.

Bandymai atlikti su įprastais apvaliais dygliais, jokių „naujovių“ bandymų metu nenaudota. Galbūt „trikampiai, keturkampiai, šešiakampiai dygliai“, kaip ir panašūs „technologijų stebuklai“, kažkiek pakeistų testo rodmenis, tačiau bendra dyglio „iškilumo“ įtaka greičiausiai nepasikeistu. „Įsodinti“ dyglį giliau normos, užduotis nelengva. Padangos protektoriuje numatyta dyglio vieta pritaikyta „optimaliam“ 1,2 – 1,3mm dyglio iškilumui virš protektoriaus linijos, tačiau panaudojus papildomą spaudimą pavyksta „įsodinti“ ir giliau, o „nepakankamam įsodinimui“ problemų nėra. Anksčiau importuotojai dygliuodavo padangas savo jėgomis, šiandien tokia praktika retesnė.

Dygliavimas „vietoje“ praktikuojamas taupymo sumetimais, todėl nereiktu kaltinti padangos gamintojo dėl pamestų dyglių, nes ko gero koks nors „šipuotojas Ipolitas“ pirmadienį buvo pagiringas, o dar ir atlyginimas greičiausiai minimalus, taigi tokio darbo kokybė visiškai nuspėjama. Pagal dyglių įsodinimo lygį galima spėti ar padanga buvo dygliuojama vietoje, ar tai atliko gamintojas. Pasitaiko, kad vietoje dygliuotos padangos dygliai įsodinti skirtingu gyliu toje pačioje padangoje naudojant primityvią technologiją. Gamintojo įsodinti dygliai iškilę vienodai visame protektoriaus perimetre. Kokybiškai dygliuotos padangos dažniausiai bus žinomų gamintojų, ir neabejotinai aukštesnio kainų lygio.

Testo rezultatai:

Dyglio aukštis virš protektoriaus

0,8mm

1,3mm

1,8mm

Įsibėgėjimas ledu įjungta ESP, s

116,7

99,8

84,7

Įsubėgėjimas ledu išjungta ESP, s

110,3

100,1

84,6

Stabdymas ledu įjungta ABS, m

115,1

98,9

88,2

Stabdymas ledu išjungta ABS, blokuojami ratai, m

112

98,5

85,4

Rato įveikimo laikas ledu įjungta ESP, s

106,5

100,5

92,9

Rato įveikimo laikas ledu išjungta ESP, s

102,6

99,8

95,5

Valdymo įvertinimas balais

6

9

6

Stabdymas šlapiu asfaltu įjungta ABS, m

98,3

99,7

101,4

Stabdymas šlapiu asfaltu be ABS, m

100,2

99,9

98,8

Testo metu pamestų dyglių skaičius

10

10

21

Kiekvieno 0,1mm aukščio įtaka %

mažinant aukštį

didinant aukštį

Įsibėgėjimas ledu su ESP

3.3% neigiamas

3,1% teigiamas

Įsibėgėjimas ledu be ESP

2.1% neigiamas

3,1% teigiamas

Stabdymas ledu su ABS

3.0% neigiamas

2.4% teigiamas

Stabdymas ledu be ABS

2.4% neigiamas

2.9% teigiamas

Rato įveikimas ledu su ESP

1.3% neigiamas

1.4% teigiamas

Rato įveikimas ledu be ESP

0.5% neigiamas

0.9% teigiamas

Stabdymas šlapiu asfaltu su ABS

0.3% teigiamas

0.3% neigiamas

Stabdymas šlapiu asfaltu be ABS

0.04% neigiamas

0.1% teigiamas

Pagal testo rezultatus didesnis dyglio aukštis naudingas daugumoje situacijų, išskyrus stabdymą šlapiu asfaltu su įjungta ABS, nes iškritusių dyglių kiekis išauga dvigubai, o tai tikras „deguto šaukštas medaus statinėje”.

Rekomenduojame :

DSG greičių dėžės problemos: gamintojai susiduria ir su kaprizais
DSG greičių dėžė Didžiausias Europos automobilių gamintojas šią ekonomišką sistemą vadina...
Vasarą saugiausios vasarinės padangos: tai patvirtinta bandymais
Padangų testas Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime,...
Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta: remonto metodai
Ratlankio lyginimas Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta. Ką daryti...