Dygliuotos padangos testas. Dauguma žieminių dygliuotų padangų gamintojų laikosi standartinio 1,2 – 1,3mm dyglio aukščio virš protektoriaus išorinės linijos. Tačiau bandant išsamiau susipažinti su rinkoje siūlomais dygliuotų padangų modeliais, pastebėta, kad „dyglio aukščio virš protektoriaus” intervalas gerokai platesnis. Kokias gi charakteristikas įtakoja ir keičia tos kelios dešimtosios milimetro ? Bandant skirtingas įvairaus dyglio aukščio charakteristikas naudotas vienas padangos modelis ir vienas automobilis. Skyrėsi tik tame pačiame padangos modelyje „įsodinto“ dygliio aukštis virš protektoriaus linijos.
Bandymai atlikti su įprastais apvaliais dygliais, jokių „naujovių“ bandymų metu nenaudota. Galbūt „trikampiai, keturkampiai, šešiakampiai dygliai“, kaip ir panašūs „technologijų stebuklai“, kažkiek pakeistų testo rodmenis, tačiau bendra dyglio „iškilumo“ įtaka greičiausiai nepasikeistu. „Įsodinti“ dyglį giliau normos, užduotis nelengva. Padangos protektoriuje numatyta dyglio vieta pritaikyta „optimaliam“ 1,2 – 1,3mm dyglio iškilumui virš protektoriaus linijos, tačiau panaudojus papildomą spaudimą pavyksta „įsodinti“ ir giliau, o „nepakankamam įsodinimui“ problemų nėra. Anksčiau importuotojai dygliuodavo padangas savo jėgomis, šiandien tokia praktika retesnė.
Dygliavimas „vietoje“ praktikuojamas taupymo sumetimais, todėl nereiktu kaltinti padangos gamintojo dėl pamestų dyglių, nes ko gero koks nors „šipuotojas Ipolitas“ pirmadienį buvo pagiringas, o dar ir atlyginimas greičiausiai minimalus, taigi tokio darbo kokybė visiškai nuspėjama. Pagal dyglių įsodinimo lygį galima spėti ar padanga buvo dygliuojama vietoje, ar tai atliko gamintojas. Pasitaiko, kad vietoje dygliuotos padangos dygliai įsodinti skirtingu gyliu toje pačioje padangoje naudojant primityvią technologiją. Gamintojo įsodinti dygliai iškilę vienodai visame protektoriaus perimetre. Kokybiškai dygliuotos padangos dažniausiai bus žinomų gamintojų, ir neabejotinai aukštesnio kainų lygio.
Testo rezultatai:
Dyglio aukštis virš protektoriaus |
0,8mm |
1,3mm |
1,8mm |
Įsibėgėjimas ledu įjungta ESP, s |
116,7 |
99,8 |
84,7 |
Įsubėgėjimas ledu išjungta ESP, s |
110,3 |
100,1 |
84,6 |
Stabdymas ledu įjungta ABS, m |
115,1 |
98,9 |
88,2 |
Stabdymas ledu išjungta ABS, blokuojami ratai, m |
112 |
98,5 |
85,4 |
Rato įveikimo laikas ledu įjungta ESP, s |
106,5 |
100,5 |
92,9 |
Rato įveikimo laikas ledu išjungta ESP, s |
102,6 |
99,8 |
95,5 |
Valdymo įvertinimas balais |
6 |
9 |
6 |
Stabdymas šlapiu asfaltu įjungta ABS, m |
98,3 |
99,7 |
101,4 |
Stabdymas šlapiu asfaltu be ABS, m |
100,2 |
99,9 |
98,8 |
Testo metu pamestų dyglių skaičius |
10 |
10 |
21 |
Kiekvieno 0,1mm aukščio įtaka % |
mažinant aukštį |
didinant aukštį |
Įsibėgėjimas ledu su ESP |
3.3% neigiamas |
3,1% teigiamas |
Įsibėgėjimas ledu be ESP |
2.1% neigiamas |
3,1% teigiamas |
Stabdymas ledu su ABS |
3.0% neigiamas |
2.4% teigiamas |
Stabdymas ledu be ABS |
2.4% neigiamas |
2.9% teigiamas |
Rato įveikimas ledu su ESP |
1.3% neigiamas |
1.4% teigiamas |
Rato įveikimas ledu be ESP |
0.5% neigiamas |
0.9% teigiamas |
Stabdymas šlapiu asfaltu su ABS |
0.3% teigiamas |
0.3% neigiamas |
Stabdymas šlapiu asfaltu be ABS |
0.04% neigiamas |
0.1% teigiamas |
Pagal testo rezultatus didesnis dyglio aukštis naudingas daugumoje situacijų, išskyrus stabdymą šlapiu asfaltu su įjungta ABS, nes iškritusių dyglių kiekis išauga dvigubai, o tai tikras „deguto šaukštas medaus statinėje”.