„Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis

Daimler emisijų skandalas
Daimler emisijų skandalas

„Daimler“ pranešė savanoriškai atšaukiantis per 3 mln. Europoje parduotų „Mercedes-Benz“ dyzelinių automobilių, kuriems bus įdiegtas programinės įrangos naujinys, sumažinsiantis jų išmetamų azoto oksidų kiekį. Vokietijos gamintojas tikisi, kad tai padės išsklaidyti įtarimus klastojus dyzelinių variklių emisijų rodiklius. Jei šis žingsnis sulauks valstybinių institucijų pritarimo, jis „Daimler“ gali padėti išvengti didelių baudų, kurios prislėgė „Volkswagen“ grupę.

Anot „Daimler“, šiuo atšaukimu norima sumažinti į aplinką patenkantį azoto oksidų kiekį, nes pastarieji teršalai sukelia kvėpavimo takų ligas. Atšaukiamiems automobiliams bus atnaujinta programinė įranga, mechaninių pakeitimų imtis neplanuojama. Gamintojas teigia, kad vieno automobilio atšaukimo kaštai bus apie 70 eurų, tačiau „Bankhaus Metzler“ analitikas Juergenas Pieperis mano, kad ši suma neįtikimai maža.

Vis dėlto analitikas teigimai vertina „Daimler“ sprendimą žengti pirmąjį žingsnį, nes tai suteiks pranašumą debatuose su valstybinėmis institucijomis. „Daimler“ išplatintame pranešime bendrovės vadovas Dieteris Zetsche pastebėjo, kad kylančios diskusijos apie dyzelinius variklius kuria netikrumo atmosferą, tad gamintojas nusprendė pats imtis papildomų priemonių, kurios stiprintų vairuotojų pasitikėjimą dyzeline technologija.

Gamintojas taip pat patikino, kad šis atšaukimas vairuotojams nieko nekainuos. Atšaukiami bus kone visi „Euro 5“ ir „Euro 6“ standartus atitinkantys dyzeliniai automobiliai. „Daimler“ taip pat ketina kone visą savo gamą aprūpinti moderniu 2,0 ltr. (OM654) dyzeliniu agregatu, kuris jau montuojamas į E klasės modelį. „Daimler“ jau keletą mėnesių kovoja su įtarimais klastojus automobilių taršos rodiklius. Vokietijos pareigūnai tiria galimą dviejų dyzelinių jėgainių emisijų klastojimą, o JAV tarnybos irgi domisi pernelyg didele „Daimler“ dyzelių tarša.

Dėl emisijų „Daimler“ atstovai aiškinosi Vokietijos įstatymų leidėjams ir su Transporto ministerija sutarė atlikti papildomus taršos bandymus. Gegužės pabaigoje „Daimler“ būstinėse buvo atliekamos kratos ieškant įrodymų manipuliavus automobilių taršos mažinimo sistemomis bei skleidus klaidinančią informaciją. Kitaip nei „Volkswagen“, kuris 2015 m. rugsėjį pats pripažino klastojęs dyzelinių variklių taršos rodiklius, „Daimler“ savo kaltę neigia ir aiškina laikęsis teisės aktų, kurie leidžia sumažinti taršos mažinimo sistemų efektyvumą saugant automobilio variklį.

Vis dėlto „Daimler“ įspėjo investuotojus, kad dėl JAV pareigūnų veiksmų, tiriant dyzelinių automobilių veikimą, gali tekti imtis atšaukimų bei mokėti baudas. Žiniasklaidoje jau pasirodė pranešimų, kad Vokietijos politikai ir automobilių pramonės atstovai pasiekė susitarimą atnaujinti visų „Euro 5“ ir „Euro 6“ dyzelių programinę įrangą. Taip siekiama išvengti draudimo Vokietijos miestuose naudotis dyzeliniais automobiliais.