Auganti naujų automobilių rinka jos dalyvius nuteikia optimistiškai

naujų automobilių prekyba
naujų automobilių prekyba

Auganti naujų automobilių rinka nuteikia optimistiškai – per pirmus tris šių metų ketvirčius Lietuvoje registruota 17 815 naujų keleivinės ir komercinės kategorijos transporto priemonių. Tai apie 22 proc. daugiau nei per analogišką praeitų metų laikotarpį. Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Rokas Knyva sako, kad 2016 m. naujų lengvųjų automobilių registracijos duomenys rodo stabilias rinkos augimo tendencijas. Automobilių pardavėjams itin sėkmingi buvo gegužės bei rugpjūčio mėnesiai. Per juos fiksuotas atitinkamai 46 proc. bei 31 proc. augimas. „Pirmą kartą lyderio pozicijas vietinėje M1 kategorijos naujų asmeninės paskirties transporto priemonių rinkoje išsikovojo „Toyota“ prekės ženklas, aplenkęs ilgametį rinkos lyderį „Volkswagen“.

Vertindami pirmųjų trijų 2016 m. ketvirčių naujų automobilių prekybos rezultatus darome išvadą, kad rinkos augimas buvo stabilus

Vis dėlto skirtumas tarp dviejų gamintojų pakankamai trapus — vokiečių gamintojas pardavė vos šešiais automobiliais mažiau“, — teigia jis. LAA duomenimis, išaugusius pardavimus šiemet fiksuoja daugelis gamintojų. Rinkos lyderis „Toyota“ šiemet pardavė 29,4 proc. daugiau transporto priemonių nei pernai. „Volkswagen“ pardavimai augo 9,3 proc. Pardavimų apimtis sparčiai didino ir „Renault“ (+79,1 proc.), „Peugeot“ (85 proc.), „Hyundai“ (78,7 proc.). Jų augimas sietinas su naujų sėkmingų modelių atsiradimu bei sėkmingomis priemonėmis, organizuojant atstovaujamo gamintojo modelių platinimą. „Savo plėtra šiemet išsiskyrė ir tokie gamintojai kaip „Suzuki“ (+349 proc.), „Jaguar“ (+229 proc.) bei „Seat“ (122 proc.).

ratlankis

[sam_pro id=”0_4″ codes=”true”]

Vis dėlto šių gamintojų pardavimai esminės įtakos rinkai nepadarė dėl sąlygiškai nedidelių absoliučių pardavimo skaičių“, — sako R. Knyva. Lengvųjų komercinių automobilių (N1 kategorijos) rinkoje iki šiol lyderiavęs „Volkswagen“ ir čia užleido savo poziciją. Geriau už vokiečių gamintoją pasirodė „Renault“ (319 vnt.) bei „Fiat“ (263 vnt.). „Volkswagen“ su 250 vnt. rikiuojasi trečias. LAA vadovas atkreipia dėmesį, kad komercinių transporto priemonių pardavėjų 5-tuką, be jau minėtų ženklų, papildė „Toyota“ (220 vnt.) bei „Škoda“ (218 vnt.).

Visgi „Škoda“ pasiekimai — tai techninių išlygų rezultatas. Šio gamintojo komercinių automobilių pardavimo apimtys labiau susijusios su transporto priemonių sertifikavimo ypatumais, siekiant atitikti N1 kategorijos, kaip PVM atskaitos objekto, reikalavimus. Bendras lengvųjų komercinės paskirties automobilių rinkos prieaugis per šių metų 3 ketvirčius siekė beveik 18,5 proc. Vertindami pirmųjų trijų 2016 m. ketvirčių rezultatus darome išvadą, kad rinkos augimas buvo stabilus ir nėra jokių stagnacijos ar traukimosi požymių, todėl ateityje galima tikėtis vis spartesnio šalies automobilių parko atsinaujinimo“, — teigia R. Knyva. 2015 m. 1000 Lietuvos gyventojų teko vos 6,7 naujų automobilių. Tai viena prasčiausių statistikų visoje ES. Šioje srityje Lietuva lenkia tik Rumuniją ir Bulgariją.

Rokas Knyva

Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA)