Padangų keitimo sezonas: kaip šį rudenį elgiasi vairuotojai

Žieminės padangos
Žieminės padangos

Lietuvos vairuotojai išsiugdė naujus įpročius: vasarinių padangų keitimo dauguma jų jau nebepalieka paskutinėms dienoms. Padangų montavimo ekspertai pastebi, kad šiemet mūsų šalies vairuotojai žieminėmis automobilio padangomis rūpinasi iš anksto ir aktyviau perka naujas padangas. Draudikai ragina, prasidedant sudėtingų eismo sąlygų sezonui, atsakingai įvertinti transporto priemonės padangų būklę. „Šiemet sulaukiame daugiau klientų, kurie padangas nori pasikeisti iš anksto. Anksčiau ratus keičiasi naujų padangų ieškantys vairuotojai bei tie, kuriems pernai kilo sunkumų laiku patekti į servisą arba teko ilgai laukti eilėse“, – sakė padangų prekybos ir montavimo paslaugas teikiančios bendrovės „Melga“ komercijos direktorius Tomas Baužys.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ atstovo Modesto Žilionio teigimu, visuomenėje vyrauja nuostata, kad žieminės padangos reikalingos tik tada, kai keliuose yra sniego arba ledo, tačiau neįvertina neigiamos temperatūros įtakos padangų sukibimui su kelio danga. „Net labiausiai patyręs vairuotojas negali suvaldyti automobilio, jei važiuojama su netinkamomis padangomis. Padangų priežiūra kiekvienam vairuotojui turėtų būti prioritetinis dalykas, ypač Lietuvos klimato zonoje. Juk kalbame apie vairuotojo atsakomybę prieš savo keleivius ir kitus eismo dalyvius“, – sakė M. Žilionis.

Dyglio aikštis

Jo teigimu, spustelėjus pirmajam šaltukui įvyksta daugiausia eismo nelaimių, kai netvarkingos transporto priemonės vairuotojas neįvertina automobilio techninės būklės bei kelio ir meteorologinių sąlygų. „Prie žiemos sąlygų dar neįpratęs vairuotojas pasirenka įprastą distanciją tarp priekyje važiuojančios transporto priemonės arba išvažiuodamas iš kiemo išslysta į važiuojamąją pagrindinio kelio dalį“, – pereinamojo laikotarpio rizikos veiksnius vardija draudimo bendrovės atstovas.

M.Žilionis atkreipė dėmesį, kad įprastos eismo įvykių pasekmės – sudaužyti priekiniai žibintai, pramuštas automobilio radiatorius, sugadintas priekinis buferis. Draudimo bendrovės, anot „Gjensidige“ atstovo M. Žilionio, tokius sąlyginai nedidelius nuostolius įvertina 500 – 1400 eurų. Vis dėlto, jei bus nustatyta, kad nukentėjęs automobilis įvykio metu buvo su netinkamomis padangomis, šias išlaidas turės dengti pats automobilio savininkas.

Daugelis specialistų rekomenduoja žiemines padangas montuoti, kai vidutinė paros temperatūra siekia mažiau nei 7 laipsnius šilumos, tačiau tiems vairuotojams, kuriems tenka važiuoti anksti ryte, ypač regioniniais keliais, bendrovės „Melga“ komercijos direktorius siūlo nelaukti ir padangas pasikeisti anksčiau. „Kai ryto oro temperatūra gali būti neigiama arba artima nuliui, jos, lyginant su vasarinėmis padangomis, geriau atliks savo funkcijas“, – kalbėjo T.Baužys.

T.Baužys atkreipė dėmesį į apgaulingus spalio mėnesio orus. „Vieną dieną Lietuvoje galime turėti 15 laipsnių šilumos, o kitą – jau tik +5 laipsnius, ankstyvą rytą ir vėlų vakarą – lengvą šaltuką, dažnai iškrentantį lietų, o paskutinėmis mėnesio dienomis paprastai pasirodo ir pirmasis sniegas. Esant tokioms oro sąlygoms, tinkamesnės yra žieminės padangos. Baimintis dėl greitesnio jų dėvėjimosi tikrai nereikėtų, nes žieminės padangos dyla greičiau, kuomet lauko temperatūra yra gerokai aukštesnė, tačiau ir tai nevyksta akimirksniu. Klaidinga yra manyti, kad keli tūkstančiai kilometrų gali techniškai tvarkingo automobilio padangoms. Padangos kur kas labiau nusidėvi dėl netinkamo oro slėgio jose“, – sakė T.Baužys.

Nors pagal Lietuvoje galiojančius teisinius reikalavimus, žiemą padangos protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 3 mm, „Melga“ komercijos direktorius rekomenduoja jas keisti, kai protektoriaus gylis yra 4 mm, nes jau tada stabdymo kelias šlapiame ar sniegu padengtame kelyje yra ilgesnis. Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/h greičiu su 4 mm protektoriaus gylio padangomis, stabdymo kelias gali būti 14 m ilgesnis nei esant 8 mm protektoriaus gyliui. Jeigu protektoriau gylis tik 1,6 mm – stabdymo kelias gali būti net 26 m ilgesnis.Taip pat būtina apžiūrėti, ar padanga neturi mechaninių pažeidimų, ar padangos protektorius dėvisi tolygiai, nes tai taip pat turi įtakos saugumui kelyje“, – patarė ekspertas.

T. Baužys pabrėžė, kad kitas svarbus indikatorius, pagal kurį vairuotojai turėtų vertinti padangų būklę – jų pagaminimo data, nurodyta ant padangos. Kuo padanga senesnė, tuo jos gumos mišinys darosi kietesnis, padanga prasčiau sukimba su apledėjusia arba apsnigta kelio danga ir gali kilti pavojus saugumui. Draudimo bendrovės atstovas M. Žilionis primena, kad naudoti žiemines padangas reikalaujama ir sunkiajam transportui (daugiau kaip 3,5 t). Šis reikalavimas sunkiojo transporto valdytojams esminių pokyčių neįneša, nes dažniausiai važinėjama visiems sezonams pritaikytomis, taip vadinamomis universaliomis padangomis. Tačiau specialistai rekomenduoja šių transporto priemonių savininkams įvertinti ne tik padangos protektoriaus gylį, bet ir kokiam sezonui šios padangos skirtos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.