„Mazda“ visada garsėjo noru irtis prieš srovę. Kai visi skuba prie mažesnio darbinio tūrio variklių su turbokompresoriais, „Mazda“ ieško būdų išlaikyti didesnį, patikimesnį variklį su mažesnėmis sąnaudomis. Ir dabar, kai visi jau seniai spjovė į rotorinį variklį, „Mazda“ jį sugrąžiną – o kodėl gi ne? Rotoriniai varikliai turi problemų. Dėl savo konstrukcijos jie neišvengiamai degina tepalus – tai tiesiog yra įprasta rotorinio variklio darbo dalis. Tai reiškia, kad išmetamosios dujos nėra labai švarios. Rotoriniai varikliai taip pat pasižymi gana žemu sukimo momentu, todėl jiems reikia daugiau dirbti, kad pasiektų maksimalią galią – jie sunaudoja daugiau degalų.
Aišku, yra ir daugiau trūkumų, bet nei vienas iš jų nėra svarbus. Kodėl? Todėl, kad ir kiti varikliai nėra tobuli. V6 varikliai pasižymi vibracijomis, o dar didesni – labai aukštomis degalų sąnaudomis. Hibridiniai automobiliai yra gana sudėtingi, todėl brangiai remontuojami, o elektriniams varikliams trūksta emocijos. Kitaip tariant, rotorinis variklis nėra tobulas, tačiau jis yra kitoks, unikalus ir dėl to entuziastų labai mėgstamas. Ilgą laiką buvo kalbama apie tai, kad „Mazda“ rotorinį variklį jau visai greitai sugrąžins masinei gamybai.
„Mazda“ taip pat skelbė, kad praktiškai išsprendė rotorinio variklio problemas, tačiau vėliau pareiškė, kad ateities markės sportiniai automobiliai rotorinių variklių nedėvės. Dar vėliau programa buvo nutraukta, o tada atgaivinta. Gandai netilo, kol nevirto faktais – „Mazda“ rotorinis variklis sugrįžta, bet ne taip, kaip nori entuziastai. Rotorinis variklis „Mazda“ automobilių gamoje užims naują vaidmenį – jis padės elektromobiliams.
Nedidelis benzininis variklis tarnaus kaip generatorius, leidžiantis su elektromobiliu įveikti didesnį atstumą. Svarbiausia tai, kad jis nesuks automobilio ratų ir tai padės išspręsti didžiausias rotorinio variklio bėdas. Kadangi rotorinis variklius naujuose „Mazda“ automobiliuos suks generatorių, o ne ratus, jo sukimosi greitis nepriklausys nuo automobilio judėjimo. Kitaip tariant, visą laiką rotorinis variklis galės dirbti optimaliausiu režimu, pasiekdamas labai aukštas apsukas ir gamindamas didžiausią įmanomą elektros energijos kiekį.
Tai iš esmės panaikina problemas, susijusias su rotorinio variklio galios kreive ir degalų sąnaudomis. Šiai užduočiai rotorinis variklis ir taip tinka tobulai, nes jis yra mažas ir net sukdamasis dideliu greičiu dirba pakankamai tolygiai. Gerai ir tai, kad jo garsą nesunku užmaskuoti. Kada sulauksime naujo rotorinio variklio gatvėje? Sunku pasakyti, ar tai įvyks, bet „Mazda“ planuoja naujus modelius parodyti 2020 metais. Šis planas yra didesnio „Sustainable Zoom-Zoom 2030“ projekto dalis. Iki 2030 metų „Mazda“ planuoja rinkai pasiūlyti visą eilę žalių transporto priemonių.