Kiniški elektromobiliai Europoje: ar pajėgs konkuruoti ir daryti įtaką

Nors kiniški elektromobiliai daugumai vairuotojų vis dar skamba egzotiškai, nemažai jų jau galima pamatyti Europos miestų gatvėse. Lietuvos vairuotojai dar nėra susipažinę su Kinijos gamintojų modeliais ir į juos iš esmės žiūri skeptiškai, todėl šalies keliuose jų daugėja nesparčiai. Pasak automobilių duomenų įmonės „carVertical“ komunikacijos vadovo Mato Buzelio, kiniškų elektromobilių rinkos dalies augimas Europoje gali paveikti ir naudotų automobilių rinką.

Tačiau ekspertas tikina, jog Kinijos gamintojų kelias į rinkos aukštumas nebus rožėmis klotas. Kadangi elektromobiliai vis dar kainuoja brangiau nei dyzelinės ir benzininės transporto priemonės, pigūs kiniški elektromobiliai gali tapti tinkama alternatyva. Pasak „Financial Times“, kiniškų elektromobilių rinkos dalis Europos Sąjungos šalyse 2023-aisiais siekė 8 proc.

Prognozuojama, kad iki 2027 m. jie užims penktadalį rinkos, nors ir šiandien tokie užmojai jau atrodo pernelyg optimistiškai. Visgi, kaina nėra vienintelis veiksnys, dėl kurio vairuotojai nesiryžta atsisakyti automobilių su vidaus degimo varikliais. Įkrovimo infrastruktūra daugumoje šalių vis dar nepatenkina vairuotojų poreikių, todėl daugumai potencialių pirkėjų, kurie net neturi galimybės įsirengti nuosavos įkrovimo stotelės, tai atrodo kaip didžiulis nepatogumas.

„Tie, kam labiausiai reikėjo elektromobilio, tokį tikriausiai jau turi – nemaža dalis rinkos elektromobiliais jau užsipildė ir nebėra tiek vietos augimui, kiek buvo prieš dešimtmetį. Didesnei daugumai vairuotojų tai vis dar tolima realybė dėl nepatogumo ir prasto infrastruktūros pritaikomumo tankiai apgyvendintose vietose. Negana to, pramonėje matome ir dėl elektromobilių ateities suabejojusių gamintojų veiksmus – jie perskirsto savo investicijas, nebenurašydami vidaus degimo variklių, kaip nebepasiteisinančios ar ateities neturinčios technologijos“, – teigia M. Buzelis.

Kinijos gamintojų automobiliai kol kas pirkėjus vilioja išskirtinėmis kainomis, tačiau pasak eksperto, pigių kiniškų elektromobilių bumas ilgai nesitęs. „Tai, ką dabar regime, yra įėjimo į rinką sąlygos. Kinų siūloma agresyvi kainodara dabar padeda įpiršti savo produkciją. Tačiau ilgai tai tęstis nebegali, nes Europa jau netrukus turėtų taikyti padidintus muito mokesčius Kinijoje pagamintiems automobiliams“ – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas.

Europos Komisijos siekis, pasak M. Buzelio, yra suvienodinti taisykles pagal kurias gaminami elektromobiliai. Kinams bus leista konkuruoti tik tada, kada jie transporto priemones gamins vienodomis sąlygomis – neišnaudodami nesąžiningos darbo jėgos, išteklių išgavimo bei nesubsidijuodami savo paties elektromobilių Europos rinkai. Kitu atveju, Europoje bus taikomas 38.1 proc. muito tarifas naujiems kinų elektromobiliams. Tik pasistatę savo gamyklas žemyne, jie galės mėginti konkuruoti su Europos gamintojais.

Jau dabar žinoma apie kai kurių Kinijos gamintojų užmojus statyti savo surinkimo fabrikus Europoje. Pastatę juos bei agresyviai konkuruodami senajame žemyne kinai galėtų varžytis dėl didesnės elektromobilių rinkos dalies, o tai būtų savotiška duoklė galutiniams vartotojams. „Jeigu dėl rinkoje atsiradusių naujų žaidėjų iš Kinijos sumažėtų naudotų europietiškų ar kitose tradicinėse šalyse gamintų elektromobilių paklausa, tikėtina, kad tai šiek tiek atšaldytų ir naudotų automobilių rinką.

Dalis vairuotojų pasirinktų naujus pigius elektromobilius vietoje kelių metų senumo naudotų transporto priemonių. Visgi, kuo toliau, tuo labiau tokiu scenarijumi abejojama dėl griežto, Kinijos gamintojų adresu skambančio Europos Komisijos tono“, – sako M. Buzelis. Kiniškų elektromobilių pirkėjai turėtų įvertinti ir jų galimą nuvertėjimą, nors kol kas informacijos apie tai mažai. Tokie automobiliai gali būti mažiau paklausūs antrinėje rinkoje, o tai stipriai paveiktų jų geidžiamumą.

„Spartus nuvertėjimas daro didelę įtaką mėnesinėms lizingo įmokoms. Per pirmuosius kelis metus kiniški elektromobiliai gali prarasti labai reikšmingą dalį savo vertės, todėl naudotų automobilių rinkoje kiniškiems automobiliams bus sunku prigyti“, – įžvalgomis dalinasi M. Buzelis.

Rekomenduojame :

Sukčiavimo būdai, kuriais bandoma apgauti automobilių pirkėjus
Automobilių pirkėjai Naudotų automobilių pirkėjai kasmet patiria didelių nuostolių, nes transporto...
Europos uostai tampa užkimšti elektromobilių iš Kinijos pertekliumi
[caption id="attachment_2313" align="alignleft" width="300"] Europos uostai[/caption] Tūkstančiai importuotų transporto priemonių šiuo...
Izida Gerkena sako - individualių motyvavimo priemonių nepakanka
Izida Gerkena, „Moller Auto“ Konkurencingas darbo užmokestis, profesinio augimo galimybės, papildomos...