Audi Q8 : Ženevoje pristatytas išskirtinis Audi hibridas

AUDI Q8 Sport Concept
AUDI Q8 Sport Concept

Ženevoje pristatytas Audi Q8 sport concept modelis, neseniai pristatyto didžiojo SUV klasei priskiriamo Audi Q8 šiek tiek pakeisto dizaino ir padidintos galios sportinė modifikacija. Pristatydami šį modelį Audi inžinieriai siekia atskleisti visą pakeliui į masinę gamybą esančio  Audi Q8 modelio potencialą ir parodyti, kokį jie mato sportinės išvaizdos, prabangų, dinamišką ir kartu ypač efektyvų didžiosios klasės SUV. Kuriant Audi Q8 sport concept išorės dizainą didžiulis dėmesys skirtas kėbulo aptakumui. Kitas ne mažiau svarbus naujojo koncepto akcentas – neprilygstamo energinio efektyvumo pavaros mechanizmas. Po variklio gaubtu montuojama vadinamoji švelnioji hibridinė (mHEV) jėgainė, kurią sudaro visiškai naujas 3.0 TFSI  šešių cilindrų variklis, elektra valdomas kompresorius ir mHEV konstrukcijos starteris-generatorius. Pasak inžinierių, tai pirmasis pasaulyje tokį agregatų derinį turintis automobilis.

Šis unikalus pavaros mechanizmas išvysto 350 kW (470 AG) bendrąjį pajėgumą ir iki 700 Nm sukimo momentą, kurių dėka Audi Q8 sport concept 100 km/val. greitį pasiekia per 4,7 sek. ir išvysto 275 km/val. maksimalų greitį. Bendras eigos rezervas sudaro net 1200 km, todėl šis konceptas idealiai tinka ir tolimoms kelionėms. Švelniosios hibridinės sistemos elementai pasiekia net 20 kW rekuperacinę galią, leidžiančią net 1 litru sumažinti 100 km tenkančias degalų sąnaudas ir net 25 g/km sumažinti CO2 taršą (lyginant su modeliais be mHEV sistemos). „Audi Q8 sport concept pavaros mechanizmas – didelis žingsnis į priekį didinant masinės gamybos automobilių energinį efektyvumą ir draugiškumą aplinkai.

Dyglio aikštis

TFSI variklio ir švelniosios hibridinės technologijos dėka pasiekiamas naujas vidaus degimo variklio ir elektros jėgainės sintezės lygmuo. Jau netolimoje ateityje ši technologija bus taikoma daugelyje naujų automobilių modelių“,- sakė Audi AG valdybos pirmininkas Rupertas Štadleris. Naujojo Audi Q8 sport concept pavaros mechanizmas kol kas neturi analogų pasaulyje. Audi inžinieriams pavyko viename automobilyje suderinti iki šiol tik atskirai viena nuo kitos egzistavusias technologijas: puikų 331 kW (450 AG) pajėgumo 3.0 TFSI šešių cilindrų benzininį variklį, elektra valdomą kompresorių ir ypač efektyvia energijos regeneracija pasižyminčią švelniąją hibridinę posistemę.

Esminis pastarosios elementas yra tarp alkūninio veleno ir transmisijos sumontuotas starteris-generatorius, užtikrinantis energijos rekuperaciją ir, esant reikalui, galintis atlikti papildomo elektros variklio funkcijas. Visiems automobilio elektros prietaisams būtiną elektros energiją tiekia pažangi 488 voltų elektros sistema. Visos šios technologijos ypač pradžiugins dinamišką, tačiau ekonomišką vairavimą vertinantį Audi pirkėją.  Didžiąją važiavimo laiko dalį elektrinė hibrido posistemė dirba tik rekuperaciniu režimu, start-stop principu regeneruodama stabdymo, važiavimo iš inercijos ir riedėjimo nuokalne energiją. Ji suveikia tik tuo metu, kai išmanūs variklio valdymo algoritmai degalų taupymo tikslais trumpam išjungia 3.0 TFSI šešių cilindrų benzininę jėgainę. Norint išnaudoti pilną pavaros mechanizmo galią, t.y., pasimėgauti minėtais 350 kW (470 AG) ir iki 700 Nm sukimo momentu bei 20 kW spartinančiuoju galios prieaugiu, galima įjungti pastoviai veikiantį starterį-generatorių. Tai padarius sparčiai, sportiniu stiliumi įsibėgėti galima bet kuriame greičio ir variklio apsukų diapazone.

Švelniąją hibridinę sistemą elektros energija aprūpina bagažinėje montuojamas 0,9 kWh talpos eigos akumuliatorius. Nepaisant iš pirmo žvilgsnio kuklios talpos, jis puikiai atlieka savo funkcijas, nes yra nuolat įkraunamas arba atgauna pajėgumus su įprasto 3.0 TFSI variklio generatoriaus kuriama elektros energija. Q8 sport concept pavaros mechanizmą papildo net dvi puikiai užsirekomendavusios išmetamųjų dujų turbinos ir jau pasiteisinęs elektrinis kompresorius. Turbinos užtikrina papildomą 3.0TFSI V6 vidaus degimo variklio galią, o elektrinis kompresorius – sklandų ir dinamišką variklio darbą kai neužtenka turbinų galios. Toks techninis sprendimas buvo pritaikytas ir sėkmingai pasiteisino serijinės gamybos Audi SQ7. Kompresoriaus velenas akimirksniu (tik per 250 milisekundžių) įsisuka iki fantastiškų 70000 aps./min. Tai 3.0 TFSI variklį įgalina sklandžiai didinti apsukas, kai tik jų prireikia, beveik neatsižvelgiant į konkretų važiavimo greitį ir sūkių diapazoną.

Tokias galimybes įvertins tiek sportiško, tiek komfortiško vairavimo šalininkai. Pirmieji mėgausis sklandžiai, be trūkčiojimų įveikiamais greitais posūkiais, o antrieji nepajus šiuolaikiniuose automobiliuose vis dar pasitaikančio nemalonaus trūktelėjimo perjungiant žemesnę pavarą. Vairuojant šį prabangų ir dinamišką didžiosios klasės SUV, sklandus ir ekonomiškas važiavimas garantuotas. Priklausomai nuo situacijos, automobilis automatiškai greitėja arba lėtėja, įjungia saviriedos režimą  ar energijos atstatymą.  Audi Q8 sport concept pakabos ir važiuoklės sistemos pasiskolintos iš į kelius jau netrukus išriedėsiančio Audi Q8.  Nepriekaištingą sukibimą su kelio danga užtikrina quattro visų ratų nuolatinė pavara. Važiavimo režimų pasirinkimo lankstumą garantuoja sportinė adaptyvinė pneumatinė ratų pakaba, leidžianti pasirinkti standumą pagal vairavimo stilių arba kelio dangos pobūdį. Ji suteikia galimybę net 90 mm diapazone reguliuoti automobilio prošvaisą, t.y, pakelti automobilį norint užtikrinti didesnį pravažumą arba priešingai – pažeminti išlaipinimui arba važiuojant dideliais greičiais. Audi Q8 konceptas pirmą kartą pristatytas viešai prieš pora mėnesių vykusioje Detroito (JAV) automobilių parodoje.

Ženevoje debiutuojantis Audi Q8 sport concept – padidintos galios sportinė versija

Ženevoje debiutuojantis Audi Q8 sport concept – padidintos galios sportinė versija.  5,02 m ilgio Audi Q8 sport concept atrodo kaip įspūdingas tvirtai suręstas prabangus automobilis, neslepiantis greito ir dinamiško važiavimo ambicijų. 3 m ilgio atstumas tarp ašių leido suformuoti erdvų saloną ir talpų bagažo skyrių. Nors stogas link automobilio galo žemėja pagal šiuo metu vyraujančias kupė tendencijas, galinės sėdynės keleiviams užtikrinama pakankamai erdvės galvos ir pečių aukštyje.  Automobilio valdymo priemonių rinkinį sudaro daugiafunkcinis vairaratis, išplėsto funkcionalumo „Audi virtual cockpit“ ir ant lubų pritvirtintas papildomas ekranėlis.  Žvelgiant iš priekio, 2,05 m pločio Audi Q8 sport concept žavi sportinę prigimtį išduodamų elementų gausa ir darniu jų išdėstymu.

Naujoviškos formos korinės struktūros Singleframe grotelės remiasi į nuostabaus dizaino ir aukšto technologiškumo priekinių žibintų blokus, kur ribojasi su apatinėmis oro įsiurbimo kiaurymėmis.  Priekinės dalies dizaine vyrauja juodos ir aliuminio spalvos apdailos elementų derinys. Kaip ir dera sportinei versijai, oro įsiurbimo kiaurymės didesnės ir gausiau apipavidalintos, nei įprasto Q8 modelio. Žibintų blokuose sumontuoti „x“ formos šviesos žaismą generuojantys Matrix laser technologijos žibintai.  Šiek tiek žemiau išdėstyta siaura LED žibintų juostelė, atliekanti dienos šviesos lempučių ir dinaminio posūkio signalo funkcijas.

Visos apšvietimo funkcijos yra dinaminės, jas valdo specialūs apšvietimo valdikliai. Šio modelio durelės neturi būdingo langų stiklo rėmelio, todėl susidaro įspūdis, kad visi šoniniai stiklai tarsi įaugę į stogo linijos briauną. Žvelgiant iš šono, 1,70 m aukščio Audi Q8 sport concept žavi dinamiškai žemėjančia stogo linija.  Apatinė durelių dalis ir slenksčiai papuošti veržlumo įspūdį stiprinančiais išsikišimais.  Svarbus šoninės dalies akcentas –  aptakiais juodos spalvos korpusais dengti išmanūs galinio vaizdo veidrodėliai. Durelės varstomos aktyvuojant lietimui jautrių elementų zonas. Palietus Audi žiedų simboliu pažymėtą vidurinio arba galinio statramsčio zoną, galima atidaryti priekines arba galines dureles. Daugybė naujojo modelio dizaino elementų, įskaitant masyvų galinį statramstį, itin primena legendinį sportinį kupė Audi Ur-quattro.

Audi Q8 sport concept salonas ganėtinai erdvus keturiems keleiviams, o bagažinės talpa siekia net 630 litrų

Žvelgiant į automobilį iš galo, Audi Q8 sport concept nelengva priskirti didžiausių SUV klasei. Žemėjanti stogo linija ir jos gale prigludęs aerodinaminis sparnas formuoja veržlaus, tačiau ne tokio masyvaus sportinio automobilio įvaizdį. Visą galinę automobilio dalį apšviečia ištisinė LED diodų juostelė, papildydama galinių žibintų kuriamą unikalų šviesos raštą. Galiniai žibintai turi daug išmanių galimybių. Jie atlieka įprastų posūkio žibintų, stabdžių šviesų ir dinaminių posūkio žibintų funkcijas. Tarp galinių žibintų skoningai įrėminta apšviečiama valstybinio numerio plokštelės zona. Masyvus galinis bamperis ir agresyviai kyšantys išmetimo vamzdžių difuzoriai apipavidalina galinės dalies apačią ir neleidžia užmiršti, kad prieš mus – galingas sportinis automobilis. Audi Q8 sport concept salonas ganėtinai erdvus keturiems keleiviams, o bagažinės talpa siekia net 630 litrų. Salone gausu horizontaliai išdėstytų dekoratyvinių elementų, papildančių veržlų automobilio išorės dizainą.

Atvėrus priekines dureles, žvilgsnį traukia naujoviškai atrodanti vairuotojo darbo vieta, pasižyminti informacinių ekranų ir išmanių valdymo funkcijų gausa. Priekinės sportinės sėdynės turi daugybę reguliavimo padėčių, užtikrinančių patogų sėdėjimą bet kokio sudėjimo vairuotojui ir šalia jo sėdinčiam keleiviui. Automobilio valdymo priemonių rinkinį sudaro daugiafunkcinis vairaratis, išplėsto funkcionalumo „Audi virtual cockpit“ ir ant lubų pritvirtintas papildomas ekranėlis.

Tamsiuoju paros metu galima įjungti įvairiomis spalvomis šviečiantį ir išmaniai valdomą salono apšvietimą. Audi Q8 sport concept pasižymi naujovišku, tačiau ypač ergonomišku valdymu. Visos valdymo priemonės griežtai sugrupuotos ir išdėstytos patogiai pasiekiamose vietose. Pagrindinis informacijos ir valdymo krūvis tenka „Audi virtual cockpit“ elektroniniam rodmenų skydui ir ant lubų pritvirtintam analoginių rodmenų skydeliui. Audi inžinieriai tiki tokio išdėstymo pranašumais ir tvirtina, kad ši koncepcija greitai bus pritaikyta daugelyje modelių.

Ant lubų pritvirtintas analoginių rodmenų skydelis turi projektoriaus funkciją, leidžiančią atvaizduoti informaciją vairuotojo akių aukštyje tiesiog ant priekinio stiklo, taip sukuriant papildomos realybės kelio vaizdą. Valdymo priemonių inžinieriai ypač didžiuojasi galimybe ant priekinio stiklo projektuoti navigacinės sistemos rodykles, rodančias, kur važiuoti. „Audi virtual cockpit“ elektroninis rodmenų skydas šiuo metu jau naudojamas keliuose Audi modeliuose. Audi Q8 sport concept studijoje įdiegta Audi virtual cockpit padidinto funkcionalumo versija. Tai įprasto rodmenų skydo formos 12,3 colio dydžio 1,920 x 720 raiškos TFT ekranas. Jame užtenka vietos ir rodmenims, ir navigacijos sistemos informacijai, ir indikatorių simboliams. Egzistuoja dar keletas režimų, įskaitant 3D atvaizdavimo būdą ir „lenktyninį“ režimą, kuriame šalia įprastų rodmenų rodoma rato įveikimo trukmė, alyvos temperatūra, sukibimo su kelio danga parametrai ir kiti žiedinėse lenktynėse itin praverčiantys duomenys. Atvaizdavimo režimus galima perjungti ant daugiafunkcinio vairaračio esančiu jungikliu.

Kiti Audi Q8 sport concept salone esantys ekranai palaiko jutiklinio valdymo funkciją. Informacines pramogas ir komforto funkcijas patikimai valdo naujausios kartos MMI sistema. Prietaisų skydo centre esantis didžiulis jutiklinis ekranas teikia prieigą prie borto kompiuterio, navigacinės sistemos, garso ir vaizdo valdymo funkcijų. Po MMI ekranu centrinėje konsolėje yra patogus oro kondicionieriaus valdymo ekranėlis. Dar vienas papildomas jutiklinis ekranas rodo indikatoriumi valdomą išmaniąją salono apšvietimo sistemą.  Daug valdymo priemonių atstoja centrinės konsolės daugiafunkcinis valdiklis, tarp kitų atliekantis ir 8 laipsnių tiptronic automatinės pavarų dėžės pavarų perjungimo svirties valdymo funkcijas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.