Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta: remonto metodai

Lengvo lydinio ratlankis
Ratlankio lyginimas

Lengvo lydinio ratlankis deformuojamas ar net lūžta. Ką daryti šioje situacijoje? Atsakymas atrodo akivaizdus – daugelis padangų montavimo bendrovių siūlo remonto paslaugas nuo pažeisto ratlankio tiesinimo iki suvirinimo argono aplinkoje. Bet tai nėra taip paprasta. Priklausomai nuo situacijos, yra keletas sprendimo variantų, kurių teigiamas ir neigiamas pasekmes remonto dirbtuvėse nevisuomet sužinosite. Todėl trumpai apžvelgsime kelis populiariausius remonto metodus, kurie dažniausiai taikomi ratų remonto dirbtuvėse.

Lengvo lydinio ratlankis
Sulaužytas ratlankis

Ratlankis prarado vientisumą (reikalingas suvirinimas). Bet kurio lydinio rato gamyboje išlydytas metalas supilamas į formą, tada ruošinys apdorojamas termiškai ir mechaniškai, todėl metalas įgauna specialią struktūrą. Tai yra procesų derinys, kuris suteikia gaminiui pageidaujamas savybes. Suvirinimo metu siūlės ir suvirinimo zonos struktūra pasikeičia dėl temperatūros poveikio. Taip pat keičiasi ir lydinio sudėtis. Pati suvirinimo siūlė kitaip reaguoja į apkrovas, kurios tenka diskui – pakartotinio lūžio tikimybė didelė. Taigi, nesvarbu, koks tobulas atrodo suremontuotas ratlankis – toks remontas yra pavojingas ir nerekomenduojamas.

Lengvo lydinio ratlankis
Stipriai deformuotas ratlankis

Ratlankis stipriai deformuotas. Su stipriomis deformacijomis susidoroti sunku, bet įmanoma. „Pakanka šiek tiek pašildyti“ – pasakys jums meistras. Iš pirmo žvilgsnio – kodėl gi ne, ir tai yra gana įprasta praktika remonto dirbtuvėse. Bet, kaip ir suvirinime, tik be siūlės, metalo struktūra kinta, o tuo pačiu kinta ir disko atsparumas smūginėms apkrovoms. Nesvarbu, kad ratlankis buvo paliktas kaip visuma, o ne suvirintas iš dalių – jo naudojimas yra vienareikšmiškai pavojingas. Juolab net atkūrus tokio ratlankio geometriją, laikui bėgant ji linkusi vėl išsikraipyti.

Lengvo lydinio ratlankis
Mažai deformuotas ratlankis

Ratlankis mažai deformuotas. Šiuo atveju galima atlikti remontą. Tam naudojamos specialios ratlankių lyginimo staklės su hidrauliniais ar pneumatiniais kėlikliais. Svarbu! Tiesinimas ratlankių lyginimo staklėse turi būti atliekamas be šildymo. Tokiu būdu mechaniniu poveikiu atkuriama ratlankio geometrija nepažeidžiant lydinio struktūros ir patikimumo.

Apibendrinant – dažyti ir ištiesinti ratlankius be šildymo įmanoma, tačiau patartina pasikliauti tik patikimomais paslaugos tiekėjais. Remontas naudojant šildymą ir suvirinimą yra visiškai nerekomenduojamas, tai patvirtina EUWA (Europos ratų gamintojų asociacija, 2.3 punktas). Taigi, jei jūs vertinate savo ir kitų saugumą – tokio ratlankio vieta metalo supirktuvėje.

Rekomenduojame :

žieminės padangos
Renkantis žiemines padangas atkreipkite dėmesį į padangų tipus
Kiekvienas vairuotojas kas keletą metų susiduria su tuo pačiu rūpesčiu...
dsg
DSG greičių dėžės problemos: gamintojai susiduria ir su kaprizais
DSG greičių dėžė Didžiausias Europos automobilių gamintojas šią ekonomišką sistemą vadina...
vasarinės padangos
Vasarą saugiausios vasarinės padangos: tai patvirtinta bandymais
Padangų testas Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime,...