
Alfa-Romeo niekada nebuvo tas gamintojas, kuris daugiausiai dėmesio skiria praktiškumui. Niekada nebuvo ir tas, kuris daug dėmesio skiria patvarumui, bei ilgaamžiškumui. Tačiau niekas negali paneigti fakto, kad du dalykai, kuriuos rasite beveik kiekviename šio gamintojo automobilyje yra stilius ir puikios valdymo savybės. Šį kartą Autoplius.lt portalo skelbimuose būtent tokią Alfa-Romeo ir pastebėjome.
Ne tik giriamą ją vairavusių apžvalgininkų dėl savo valdymo savybių, bet ir puikiai atrodančią. O jos pavadinimas – 4C. Tai nedidelis kupė tipo kėbulą turintis automobilis su 1.7l darbinio tūrio varikliu. Tačiau neleiskite nei variklio, nei pačio automobilio dydžiui jūsų klaidinti. Vos 4 cilindrus turintis benzininis variklis generuoja net 239 arklio galias, kurias perduoda į galinius varomus ratus.
Automobiliui, kurio nuosava masė 1100 kilogramų tai net labai dideli skaičiai. O vienas iš momentų, kurie padaro šios “Alfa-Romeo 4C” valdymą tokiu puikiu tai, kad automobilio variklis sumontuotas ne priekyje ar gale, o per vidurį. Pirmą kartą 4C buvo pristatytas kaip koncepcinis modelis 2011 metais Ženevos automobilių parodoje ir jau tais pačiais metais buvo įvertintas, kaip “gražiausias metų koncepcinis automobilis” vokiečių žurnalo “Auto Bild”.
O galutinis modelis, kokį matote nuotraukose buvo pristatytas toje pačioje Ženevoje, tik dar po 2 metų – 2013. Standartinė “Alfa-Romeo 4C” nuo 0 iki 100km/h įsibėgėja per 4.5 sekundės, o maksimaliai gali pasiekti net 258km/h greitį. Tai yra beveik dvigubai, nei maksimaliai leidžiama Lietuvoje. Su tuo pačiu varikliu, tačiau šiek tiek pakoreguotais žibintais, duslintuvais, priekiniu dangčiu bei dar keletu detalių 2014 metais Ženevoje buvo pristatyta ir “4C Spider” versija su kabrioleto kėbulu.
Bėgant metams buvo išleista ir dar daugiau šio automobilio versijų. Tačiau jos buvo ribojamos iki tam tikro tiražo. 2018 metais pasirodžiusios “4C Competizione” ir “4C Spider Italia” versijų buvo pagaminta po 108 vienetus. Na, o kiek vienetų “4C Spider 33 Stradale Tributo” versijos išleido “Alfa-Romeo” gamintojai jau galima pamatyti ir pačiame modelio pavadinime – 33.
Šis modelis išleistas norint atiduoti pagarbą senajam nuo 1967 iki 1969 metų gamintam ir vos 18 vienetų tiražu išleistam “Alfa-Romeo 33 Stradale” modeliui. Privati tiuningo kompanija “Picchio” sukūrė ir dar vieną 4C versiją. Riboto leidimo lenktynėms skirtą “4C Picchio”. Šie meistrai padidino variklio galią iki 600 arklio galių bei sumontavo naują pusiau automatinę greičių dėžę.
Jie automobilį visiškai paruošė varžyboms ir kiekvienas nupirktas modelis iškart turės tarptautinės automobilių federacijos (FIA) išduotą sertifikatą. Automobilio prototipas naudojamas “Hillclimb” (lenktynių į kalną vingiuotais keliukais) varžybose, tačiau tokią versiją gali užsisakyti kiekvienas norintis. Jo kaina – 296 tūkst. eurų. “4C launch edition”, kurią radome skelbime taip pat limituota versija.
Šių automobilių buvo skirta 400 vienetų Europai, 500 Šiaurės Amerikai ir 100 visam likusiam pasauliui (88 vnt. iš 100 nukeliavo Australijai). “Launch Edition” versija turi anglies pluošto apdailą, Bi-LED priekinius žibintus, tamsius 18 colių ratlankius priekyje ir 19 colių gale, papildomas oro paėmimo angas priekyje, raudonus stabdžių suportus, sportines sėdynes ir dar daugiau papildomos komplektacijos detalių. Tokio naujo automobilio kainos prasidėjo nuo 60 tūkst. eurų.
“Alfa-Romeo 4C” taip pat laimėti apdovanojimai:
- Metų automobilio ir furgono apdovanojimuose 2015 metais 4C laimėjo “Performance Car of the year” titulą.
- Tarptautinėje automobilių parodoje Prancūzijoje ši “Alfa-Romeo 4C” laimėjo gražiausio 2013 metų automobilio titulą aplenkusi 4 serijos BMW, “Mercedes-Benz CLA” ir “Mazda 3”.
- Meksikoje leidžiamas “El Economista” 4C modelį išrinko geriausiu 2013 metų sportiniu automobiliu.
- Žurnalo “What car?” skaitytojai šį automobilį išrinko įdomiausiu 2013 metais išleistu modeliu.
- Britų žurnalas FHM “Alfa-Romeo 4C” išrinko 2013 metų automobiliu!
- Žurnalas “WhichCar Australia” 2016 metais 4C išrinko metų stilingiausiu automobiliu.
“Alfa-Romeo 4C” privalumai:
- Puikios valdymo savybės;
- Labai gera akceleracija;
- Kolekcinis modelis;
“Alfa-Romeo 4C” trūkumai:
- Labai mažai vietos daiktams;
- Nekomfortiškas;
- Sena ir mažai funkcijų turinti multimedijos sistema;